رئیس کمیسیون اصل نود: شناسایی ۳۵۰ نفر در رابطه با حقوق‌های نجومی

رئیس کمیسیون اصل نود: شناسایی 350 نفر در رابطه با حقوق‌های نجومی

رئیس کمیسیون اصل نود: شناسایی ۳۵۰ نفر در رابطه با حقوق‌های نجومی

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
در استان قزوین ۱۰۲ روستا از بی آبی رنج می‌برند و به وسیله تانکر به این روستاها آب رسانی می‌شود. 

 رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه ۳۵۰ نفر در مورد حقوق‌های نجومی شناسایی شدند گفت: ۱۱ ماده قانون را در مسئله حقوق‌های نجومی تنظیم کردیم اما در مجلس تایید نشد.

 

به گزارش شاخص، داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز رسانه‌ها می‌توانند در مسائلی که کشور با آن دست به گریبان است اثرگذار باشند.

 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که امروز کشور را دچار مشکل کرده مربوط به بحران آب است.

 

محمدی در ادامه گفت: در استان قزوین ۱۰۲ روستا از بی آبی رنج می‌برند و به وسیله تانکر به این روستاها آب رسانی می‌شود.

 

وی اضافه کرد: ۹۱درصد از آب استان قزوین در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و تنها ۹ درصد به مصارف خانگی اختصاص دارد کهباید جلوی هدررفت آب در لخش کشاورزی را گرفت.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چابک سازی دولت باید عملی شود و تصدی‌گری بسیاری از امور را به بخش خصوصی بسپارند.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از ۱۰۰ درصد منابع کشور حدود ۸۰ درصد برای هزنیه‌های جاری صرف می‌شود و اعتباری برای کارهای عمرانی باقی نمی‌ماند.

 

رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ایران به عنوان پرمصرف‌ترین کشور در دنیا به شمار می‌رود که این فرهنگ غلط را باید اصلاح کرد.

 

محمدی ابراز کرد: رسیدگی به قوای سه گانه برعهده کمیسیون اصل نود است و این در صورتی است که حتما شکایتی به کمیسیون ابلاغ شود.

 

عدم نظارت جدی دستگاه‌های نظارتی عامل به وجود آمدن حقوق‌های نجومی است

 

وی با بیام اینکه کمیسیون اصل نود در این دوره فعالیت بیشتری نسبت به دوره‌های قبل داشته است افزود: به مسائلی همچون شکایت از مسکن مهر و حقوق‌های نجومی رسیدگی شده است.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بحث حقوق‌های نجومی معتقد هستیم باید از لغزشگاه‌هایی که مدیران را به انحراف می‌کشد پیشگیری کنیم.

 

رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی افزود: برای پیشگیری از حقوق‌های نجومی در نظر گرفتیم مدیرانی که چند شغله هستند فقط یک فیش حقوقی دریافت کنند و فیش حقوقی تمامی مسئولین برای عموم منتشر شود.

 

وی با بیان اینکه ۳۵۰ نفر در مورد حقوق‌های نجومی شناسایی شدند ادامه داد: ۱۱ ماده قانون را در مسئله حقوق‌های نجومی تنظیم کردیم اما در مجلس تایید نشد.

 

محمدی تصریح کرد: بخشی از مشکلات حقوق‌های نجومی را مربوط به نظارت ضعیف دستگاه‌های نظارتی می‌دانیم.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم اجرای قوانین در دولت‌های مختلف از دیگر مسائل بود که در کمیسیون اصل نود بررسی و در مجلس مطرح شد.

 

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل نود ۳ وظیفه اصلی دارد افزود: در صورت بروز تخلف در دستگاه‌ها موظف هستیم که به بالاترین مقام آن دستگاه تذکر دهیم، در صحن علنی مجلس مطرح کنیم و یا به قوه قضائیه ارجاع دهیم.

 

۱۱۲ پرونده زمین خواری در کمیسیون اصل نود تشکیل شد

 

رئیس کمیسیون اصل نود عنوان کرد: روزانه حدود ۴۰ پرونده به کمیسیون وارد می‌شود و در طول سال شاید ۲۵۰۰ پرونده را مورد بررسی قرار دهیم.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۱۲ پرونده مربوط به زمین خواری در کمیسیون اصل نود تشکیل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که اگر ۱۶ سال هم هیچ پروژه عمرانی را کلید نزنیم باز هم تکمیل نمی‌شوند.

 

محمدی گفت: مدیران باید جوابگوی رسانه‌ها باشند چراکه خبرنگاران نمایندگان مردم هستند که از مسئولین مطالبه‌گری می‌کنند.

 

رئیس کمیسیون اصل نود عنوان کرد: متاسفانه در انتصابات شایسته سالاری رعایت نمی‌شود و این امر باعث شده تا مشکلات جدی به وجود آید.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت ۳۰هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات موسسات مالی هزینه کرد.

 

وی تصریح کرد: امروز در یک شرایط ویژه قرار گرفتیم و همه قوای سه گانه باید به یکدیگر کمک کنند تا از این بحران به خوبی عبور کنیم.

 

محمدی در خصوص وضعیت کسانی که در اغتشاشات دی ماه دستگیرشدند عنوان کرد: در مجازات این افراد در میان کسانی که از روی هیجانات درگیر این موضوع شدند و کسانی که از سران برگزاری این اغتشاش بودند تفاوت قائل هستیم.

 

رئیس کمیسیون اصل نود افزود: بیشترین پرونده‌هایی که وارد کمیسیون می‌شود مربوط به شکایت مردم از نهادهای دولتی و شهرداری‌ها است.

 

وی در پایان بیان کرد: در مورد محاکمه مفسدان اقتصادی باید سرعت عمل به خرج داد چراکه مردم منتظر برخورد با این متخلفان هستند اما مجازات‌ها باید براساس قانون و رعایت حقوق باشد.

 

 عصر  ایران  

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.