رئیس پنتاگون: آمریکا همکاری با عربستان علیه فعالیت‌های مخرب ایران را ادامه می‌دهد


رئیس پنتاگون: آمریکا همکاری با عربستان علیه فعالیت‌های مخرب ایران را ادامه می‌دهد

اخبار,اخبار سیاست خارجی,جیمز متیس

وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد عربستان سعودی جزئی از راه‌ حل‌ها در یمن است.

به گزارش فارس، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در پنتاگون مدعی شد که ریاض جزئی از راه حل‌ها در یمن است.

 

متیس گفت: «عربستان سعودی و آمریکا در طول دهه‌های گذشته در کنار یکدیگر ایستاده‌اند. همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ در سفرش به ریاض که اولین سفر برون‌مرزی‌اش بود گفت ما همزمان با آغاز فصلی جدید در روابطمان، این دوستی را مستحکم می‌کنیم. این، موجب منافع پایا برای شهروندان هر دو کشور خواهد شد.»

 

متیس در ادامه گفت: «ما در راستای همکاری‌های دوجانبه، تلاش با یکدیگر برای ایجاد اتحاد، ثبات و امنیت در منطقه، مبارزه با گروه‌های تروریستی و مهار فعالیت‌های مخرب ایران را ادامه خواهیم داد.»

 

وزیر دفاع آمریکا همچنین خواستار احیای تلاش‌های فوری برای یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز در یمن و پایان دادن به جنگ در این کشور شد. او خطاب به بن سلمان گفت: «ما از شما در این راستا حمایت می‌کنیم.»

 

جیمز متیس، انتصاب فرستاده جدید سازمان ملل در امور یمن را فرصتی برای سرعت بخشیدن به راه حل سیاسی برای جنگ این کشور دانست.

 

«محمد بن سلمان» هم گفت: «در دوران شما، همکاری میان وزراتخانه‌های دفاع دو کشور به طرز شگرفی افزایش یافته است.»

 

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در دیدار با بن سلمان درباره تلفات غیرنظامیان در جنگ یمن هم بحث خواهد شد گفت: «ما سرسختانه با نماینده سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری‌ها همکاری می‌کنیم و معتقدیم که عربستان سعودی بخشی از راه حل‌ها است. به این جنگ پایان خواهیم داد. این، ملاک اصلی ما است.»

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.