رئیس سیا: حمله‌ کره‌شمالی قریب‌الوقوع نیست/سال‌هاست که روسیه انتخابات‌ آمریکا را تضعیف می‌کند


رئیس سیا: حمله‌ کره‌شمالی قریب‌الوقوع نیست/سال‌هاست که روسیه انتخابات‌ آمریکا را تضعیف می‌کند

  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , رئیس سیا

رییس سیا در مصاحبه با شبکه CBS هشدار داد کره شمالی چند ماه‌ تا حمله به شهرهای آمریکا فاصله دارد. 

به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، رییس سیا در مصاحبه خود با شبکه CBS اظهار کرد، هنوز معتقد است که خطر حمله‌ از جانب کره شمالی قریب‌الوقوع نیست و تا زمانی که این کشور بتواند شهری از آمریکا را در خطر حمله قرار دهد، ماه‌ها فاصله وجود دارد.

 

وی افزود: در رابطه با کره شمالی دو نکته وجود دارد. یکی این که ما درباره توانایی هسته‌ای آن‌ها خیلی صحبت می‌کنیم و این تمرکز بزرگی است. اما من قول می‌دهم که جیمز ماتیس، وزیر دفاع و گروه ما هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند که آن‌ها ظرفیت عظیمی دارند که نه تنها کره جنوبی، بلکه دیگر همسایگان این کشور را نیز تهدید می‌کند. نکته دیگر آن است که ما فکر می‌کنیم ارزیابی بسیار خوبی از توانایی‌های نظامی‌ کره شمالی در اختیار داریم که نشان می‌دهد نیروهای عظیم آن‌ها تا چه حد از آمادگی برخوردارند.

 

پامپئو در ماه دسامبر اظهار کرده بود که توییت‌های ترامپ به سیا کمک می‌کند که ماموریت خود را انجام دهد.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی این کمک گفت: توییت‌های ترامپ کاملا منطبق با سیاست‌های آمریکا هستند. رییس جمهور آمریکا، خلاف دولت پیشین، تعهدی را برای خود تعیین کرده که آن خلع تسلیحات هسته‌ای از شبه‌جزیره کره است. این چیزی است که ما به آن دست می‌یابیم. رییس جمهور به روشنی اظهار کرده که ما هر کاری که بتوانیم، انجام می‌دهیم تا بدون اقدام نظامی به این هدف دست پیدا کنیم. اما ترامپ از سویی دیگر این را نیز روشن کرده است که صبر نمی‌کنیم تا به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اجازه دهیم که لس‌آنجلس یا دنور و نیویورک را در خطر قرار دهد. به نظرم محتوای پیام رییس جمهور و وزارت امور خارجه همسان هستند و سیاست آمریکا را در این خصوص کاملا روشن کرده‌اند. همچنین این بسیار اهمیت دارد که کیم جونگ اون نیز روشنی این پیام را درک کند.

 

رییس سیا درباره انتقادات از ریسک صحبت درباره گزینه هسته‌ای در توییت‌ها در مقابله با کره شمالی و بازخورد آن از جانب طرف کره‌ای اظهار کرد: نمی‌توانم ثابت کنم که رهبر کره شمالی این توییت را خوانده اما مطمئنم که این پیام را دریافت کرده و به نظرم پس از خواندن آن سعی می‌کند باز هم کاری که می‌خواهد را انجام دهد؛ تسلیحات هسته‌ای خود را حفط کند و در قدرت باقی بماند. فکر می‌کنم این واکنش همان چیزی است که این هفته در مذاکرات این کشور با کره جنوبی نیز شاهد آن خواهید بود.

 

پاکستان

پامپئو در خصوص اقدام آمریکا برای قطع کمک مالی به پاکستان و تحت فشار قرار دادن این کشور گفت: من می‌خواهم از اجرای این سیاست جلوگیری کنم اما وقتی از چشم‌انداز اطلاعاتی به این موضوع نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که پاکستان در خاک خود برای تروریست‌ها پناهگاه‌های امن فراهم می‌کند و این تروریست‌ها افرادی هستند که آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهند. ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا پاکستان متوجه شود که چنین اقداماتی دیگر قابل تحمل نیست. با این کمک مالی مشروط، ما شانس دیگری به آن‌ها می‌دهیم. اگر این مشکل از جانب آن‌ها حل شود، خوشحال می‌شویم که همکاری با این کشور را ادامه داده و همچنان شریک یکدیگر باقی بمانیم. اما اگر این مشکل حل نشود، از کشور خود محافظت خواهیم کرد. رییس جمهور به روشنی اظهار کرده، نیازمند آن است که پاکستان تامین پناهگاه‌های امن را برای تروریست‌هایی که آمریکا را تهدید می‌کنند، متوقف کند. تمام!

 

مداخله روسیه در انتخابات

وی در پاسخ به سوالی درباره مداخله احتمالی روسیه درانتخابات ۲۰۱۸ کنگره و نگرانی آمریکا برای ایجاد بی‌ثباتی از جانب این کشور در این انتخابات گفت: سال‌هاست که روسیه انتخابات گوناگون آمریکا را تضعیف می‌کند. آمریکا دشمنان زیادی دارد که قصد دارند دموکراسی غربی را تضعیف کنند درست به همین دلیل است که واشنگتن در خصوص مداخله روسیه تمرکز کرده است. . ما به عنوان تیم امنیت ملی آمریکا وظیفه مهمی در حفظ امنیت انتخابات‌ کشورمان داریم. ما سرسختانه برای این‌ هدف تلاش می‌کنیم و در مقابل روسیه یا هر طرف دیگری که این دموکراسی و امنیت را تهدید کند، می‌ایستیم.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.