رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا: سخنان ترامپ در حمایت از پوتین، توهین به جامعه اطلاعاتی بود


رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا: سخنان ترامپ در حمایت از پوتین، توهین به جامعه اطلاعاتی بود

  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل,رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا

مایکل هایدن، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و آژانس امنیت ملی این کشور در اظهاراتی گفت: توصیه‌اش به هرکسی که از سوی دولت دونالد ترامپ پیشنهاد یک شغل اطلاعاتی عالی‌رتبه را دریافت می‌کند این است که او به همه جوانب این شغل فکر کند. 

به گزارش ایسنا، هایدن به پایگاه اینترنتی هیل گفت: اگر کسی با من تماس بگیرد و بگوید که به او پیشنهاد یک شغل ارشد را داده‌اند اولین توصیه من این است “خوب به این پیشنهاد فکر کنید”.

 

او خاطر نشان کرد که تنش‌ها میان رئیس‌جمهور آمریکا و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور بعد از آن بالا گرفت که ترامپ در جریان سفری که به آسیا داشت در اظهارنظری جنجالی گفت: حرف‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره اینکه کشورش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مداخله نکرده را باور می‌کند.

 

با این حال ترامپ پس از آن تلاش کرد تا کمی عقب‌نشینی از خود نشان دهد از جمله اینکه گفت: او باور دارد که پوتین “احساس می‌کند که او و روسیه در انتخابات مداخله نکرده‌اند”.

 

همینطور ترامپ گفت: در مورد اینکه من حرف‌های پوتین را باور دارم یا ندارم باید بگویم که من جانبدار آژانس‌هایمان بوده و حرف آژانس‌های اطلاعاتی خودمان را باور می‌کنم.

 

با این حال این جواب ترامپ بسیاری از مقامات جامعه اطلاعاتی آمریکا از جمله جان برنان، مدیر سابق سیا و جیمز کلاپر، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا را که هر دو در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق خدمت کرده‌اند، راضی نکرد.

 

ترامپ در پاسخ به انتقاداتشان، آنها را “مزدوران سیاسی” خواند.

 

هایدن اظهار کرد که این پاسخ ترامپ هیچ کمکی به تقویت روحیه در میان رده‌های اطلاعاتی آمریکا نمی‌کند.

 

وی تاکید کرد: ترامپ یکجا گفته که صداقت پوتین بر اطلاعات مبتنی بر حقایق غلبه دارد. افراد از خودشان می‌پرسند آیا کاری که من دارم انجام می‌دهم هنوز هم مهم است؟ همچنین بیانیه ترامپ درباره اینکه از جامعه اطلاعاتی “آنطور که در حال حاضر ایجاد شده” حمایت می‌کند یک “توهین به جامعه اطلاعاتی” است.

 

هایدن خاطر نشان کرد: به اعتقاد او دن کوتز، مدیر اطلاعات ملی فعلی و مایک پومپئو، رئیس فعلی سیا خیلی دوست دارند که سازمان‌هایشان را مستقل از رئیس‌شان اداره کنند اما اقدامات ترامپ آنها را وادار می سازد صحبت‌هایی بر زبان آوردند که هم خوشایند ترامپ باشد هم کارمندان ریاست جمهوری. اگر آنها بیش از حد به کارمندانی که معتقد به مداخله روسیه هستند نزدیک شوند دسترسی به رئیس‌جمهور را از دست خواهند داد.

 

هایدن گفت: ترامپ لازم است که سه جمله را به زبان بیاورد. یک اینکه روس‌ها این کار را کردند. دو اینکه من می‌دانم روس‌ها این کار را کردند و سوم اینکه ما تا زمانی که ابعاد اقدامات روسیه و کارهایی که می‌توان برای جلوگیری از رخ دادن مجدد آن را انجام داد، ندانیم، راحت نخواهیم نشست.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.