رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد استعفای وزیر کشور را نپذیرفت

رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد استعفای وزیر کشور را نپذیرفت

رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد استعفای وزیر کشور را نپذیرفت

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس جمهور فرانسه
دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، ژرار کلمب وزیر کشور فرانسه و یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان امانوئل ماکرون روز دوشنبه استعفای خود را با او در میان گذاشته، اما ماکرون استعفای او نپذیرفته است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز دو هفته پیش ژرار کلمب، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که قصد ترک دولت امانوئل ماکرون با هدف کاندیداتوری برای شهرداری شهر لیون در شرق فرانسه در سال ۲۰۲۰ را دارد. او مشخص کرده بود که بعد از انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه ۲۰۱۹ استعفا خواهد کرد.

 

با این حال یک مقام کاخ الیزه با تایید گزارشی که در این زمینه در پایگاه روزنامه لوفیگارو منتشر شد، گفت: به دنبال حملاتی که علیه وزیر کشور فرانسه بعد از اعلام کاندیداتوری او برای پست شهرداری لیون به راه افتاد، رئیس جمهور فرانسه تایید کرد که همچنان به او اطمینان دارد و از او خواست کاملا به ماموریتش متعهد بماند.

 

یک سخنگوی کلمب تایید کرد که او انگیزه‌هایش برای استعفا را توضیح داده است.

 

روزنامه لوفیگارو در گزارش خود نوشت که ژرار کلمب ۷۱ ساله پیشنهاد استعفای خود را مطرح کرده، “زیرا نمی‌خواسته که وزارت کشور فرانسه از بابت تصمیم او برای کاندیداتوری دوباره برای شهرداری لیون دچار بی ثباتی شود.”

 

کلمب از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ در این سمت مشغول به کار بود. کلمب یکی از اعضای سابق حزب سوسیالیست فرانسه است و از جمله اولین هم پیمانان ماکرون بود که به حزب میانه‌روی جدیدی که ماکرون با جدایی از سوسیالیست‌ها تشکیل داد، پیوست. او در هفته‌های اخیر زبان به انتقاد از ماکرون گشوده و از آنچه که «فقدان فروتنی» در دولت ماکرون عنوان کرده، گلایه کرده است. در حالی که در زمان انتخاب ماکرون به ریاست جمهوری در ماه مه ۲۰۱۷ میزان محبوبیت او حدود ۶۰ درصد بود، این میزان محبوبیت به حدود ۳۰ درصد سقوط کرده است. منتقدان می‌گویند که سیاست‌های ماکرون در جهت حمایت از ثروتمندان بوده است.

 

کلمب اظهارکرد که پیروزی‌های بزرگ انتخاباتی عمدتا به فضایی منجر می‌شوند که در آن رهبران کم کم ارتباطشان را با مطالبات رای دهندگان از دست می‌دهند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.