رئیس اف‌بی‌آی: روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده است

رئیس اف‌بی‌آی: روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده است

رئیس اف‌بی‌آی: روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده است

اخبار,اخبار بین الملل,کریستوفر رای

رئیس اف‌بی‌آی اعلام کرد، روسیه به انتشار اخبار جعلی، تبلیغات و عملیات مخفی برای اختلاف افکنی در آمریکا ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی با دفاع از اطلاعات ارائه شده از سوی آژانس‌های جاسوسی آمریکا مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر دخالت نداشتن این کشور را رد کرد.

 

وی گفت: من تنها می‌توانم دیدگاه خودم را بگویم. دیدگاه جامعه اطلاعاتی آمریکا و نظر من تغییر نکرده است.

 

این اظهارات در حالی بیان شد که چند روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با پوتین اعلام کرد که عدم دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را می‌پذیرد اما سپس وی در اظهاراتی متناقض اعلام کرد که ارزیابی آژانس‌های اطلاعاتی را قبول دارد.

 

وی در ادامه اظهاراتش پیشنهاد پوتین مبنی بر اجازه به دسترسی آمریکا به ۱۲ مقام اطلاعاتی- نظامی روسیه به ازای مصاحبه روسیه با آمریکایی‌هایی که کرملین آنها را مظنون اعلام کرده است، رد کرد.

 

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد که این پیشنهاد در حال بررسی است.

 

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: این موضوع در نشست پوتین و ترامپ بررسی شد اما هیچ تعهد یا قولی از جانب آمریکا داده نشده است و دونالد ترامپ با تیمش در این زمینه اقدام می‌کند و ما اگر اتفاق جدیدی در این باره بیفتد اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

 

او گفت: این پیشنهاد به طور حتم در صدر لیست تکنیک‌های بازپرسی  و تحقیقات ما قرار ندارد.

 

وی ادامه داد: باید به طور جدی نسبت به این مساله پاسخ داده شود.

 

پیشتر الکساندر کورینوی، یکی از کارمندان ارشد دادستانی روسیه گفته بود، روسیه ترجیح می‌دهد ویلیام براودر، مدیر صندوق Hermitage Capital و مایکل ماکفول، سفیر سابق آمریکا در مسکو را مورد بازپرسی قرار دهد.

 

رئیس اف‌بی‌آی در ادامه اظهاراتش گفت، روسیه تنها کشوری نیست که آمریکا را تهدید می‌کند در همین راستا چین نیز یکی از کشورهای تهدید کننده آمریکا است. چین می‌خواهد در ماشین اقتصادی جهان جای آمریکا را بگیرد. بر همین اساس می‌خواهد در تجارت آمریکا نفوذ کند. در حال حاضر ما تحقیقات اطلاعاتی اقتصادی در تمام ۵۰ ایالت که ممکن است مورد هدف چین قرار گیرد، را انجام می‌دهیم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.