رئیس‌جمهوری ترکیه: در برابر تحریم‌های آمریکا مقاومت می‌کنیم

رئیس‌جمهوری ترکیه: در برابر تحریم‌های آمریکا مقاومت می‌کنیم

رئیس‌جمهوری ترکیه: در برابر تحریم‌های آمریکا مقاومت می‌کنیم

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهوری ترکیه
رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد ترکیه در مقابل تلاش‌های آمریکا برای اعمال تحریم علیه این کشور مقاومت خواهد کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز گذشته طی سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: «ما از رویکرد دولت فعلی آمریکا عمیقا متاسف هستیم، یک متحد استراتژیک که بدون دلیل موجه عقلی، سیاسی و راهبردی کشور ما را هدف قرار داده است».

 

اردوغان افزود: «ترکیه مصمم است با اقدامات آمریکا برای تحریم ترکیه به بهانه محاکمه یک کشیش که دارای روابط سیاه با گروه‌های تروریستی است، در چارچوب های قانونی و دیپلماتیک مقابله کند».

 

کشیش «اندرو برانسون» که در پی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به اتهام «جاسوسی»، «تروریسم» وارتباط با شبکه «فتح‌الله گولن» واعظ ترک‌تبار مقیم آمریکا و گروهای شورشی کرد بازداشت شد، قرار است بار دیگر در ۱۲ اکتبر در دادگاه حاضر شود.

 

محاکمه کشیش اندرو برانسون باعث تشدید اختلافات آمریکا و ترکیه شده است و موجب شد تا واشنگتن علاوه بر تحریم، تعرفه کالاهای وارداتی از ترکیه را افزایش دهد.

 

یک مقام کاخ سفید پیشتر هشدار داده بود در صورتی‌که ترکیه کشیش زندانی را آزاد نکند احتمالا با فشارهای بیشتر اقتصادی مواجه خواهد شد.

 

اردوغان در عین حال در سخنرانی روز گذشته، همچنین احتمال بهبود روابط بین دو کشور را رد نکرد و عنوان داشت که نیاز به انجام کارهای بسیاری در این زمینه است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.