دیدار فرستاده ترامپ با مقامات کردستان عراق برای حل اختلافات کردها

دیدار فرستاده ترامپ با مقامات کردستان عراق برای حل اختلافات کردها

دیدار فرستاده ترامپ با مقامات کردستان عراق برای حل اختلافات کردها

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا به منظور مهار اختلافات میان احزاب کرد بر سر مساله ریاست جمهوری این کشور با مقامات اقلیم دیدار و رایزنی کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، برت مک‌گورک، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش به منظور مهار اختلافات شکل گرفته میان دو حزب کرد اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان با مقامات اقلیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در همین راستا، حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مک‌گورک با کوسرت رسول، معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی دیدار و درباره اوضاع کنونی و اهمیت جمع شدن تمامی احزاب کرد بر سر یک میز به منظور حل و فصل مشکلات و دوری از اختلافات حزبی رایزنی کرد.

 

بر اساس این بیانیه، مک‌گورک در جریان دیدار با دیگر مقامات کرد با آن‌ها درباره موضوع انتخابات پارلمان اقلیم کردستان و اشکالات و نکته‌نظرات اتحادیه میهنی درباره کل پروسه این انتخابات بحث و تبادل نظر کرد.

 

این درحالی است که کمی پیش از دیدار مک‌گورک با مقامات اتحادیه میهنی وی با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دیدار کرده بود.

 

دو طرف در این دیدار که داگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در عراق و استیو فیگن، سرکنسولگر آمریکا در اقلیم نیز در آن حضور داشتند، درباره تحولات سیاسی در عراق و اقلیم بحث و گفت‌وگو کردند.

 

در همین راستا، مسعود بارزانی در صفحه توئیتر خود ضمن ابراز رضایت از دیدار با مک‌گورک نوشت که دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سیاسی عراق و اقلیم بحث و تبادل نظر کردند.

 

به دنبال پیروزی برهم صالح، رئیس جمهوری جدید عراق بر فواد حسین نامزد حزب دموکرات کردستان برای تصدی پست ریاست جمهوری اختلافات میان دو حزب اصلی کرد عراق بالا گرفت.

 

از سوی دیگر، به دنبال پیروزی حزب بارزانی در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان عراق اخباری مبنی بر کناره‌گیری حزب اتحادیه میهنی از تشکیل حکومت اقلیم منتشر شده است.

 

در همین راستا، اشواق الجاف، از رهبران حزب دموکرات کردستان گفت که حزبش حکومت اقلیم را تشکیل خواهد داد و و با توجه به صلاحیت‌های انتخاباتی پست‌ها و مناصب در پارلمان اقلیم را میان احزاب مختلف توزیع خواهد کرد.

 

این درحالی است که جناح‌های سیاسی عراق نسبت به اختلافات این دو حزب و اتهامات متقابل آن‌ها درباره نتایج انتخابات پارلمان اقلیم و مساله ریاست جمهوری نگرانند، خصوصا اینکه در حال حاضر هر یک از این دو حزب در منطقه خاصی در کردستان عراق نفوذ دارند و این مساله می‌تواند به اختلافات میان این دو حزب دامن زده و باعث شکل‌گیری درگیری مسلحانه میان این دو حزب اصلی کرد شود.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.