دولت ترامپ با انتشار اطلاعات تحریف‌شده در صدد ایجاد ناآرامی در ایران است

دولت ترامپ با انتشار اطلاعات تحریف‌شده در صدد ایجاد ناآرامی در ایران است

دولت ترامپ با انتشار اطلاعات تحریف‌شده در صدد ایجاد ناآرامی در ایران است

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ترامپ
خبرگزاری رویترز به نقل از تعدادی از مقام‌های آمریکا گزارش داد که دولت این کشور، به دنبال فضاسازی تبلیغاتی علیه ایران با هدف ایجاد ناآرامی در این کشور است. 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شماری از مقام‌های آمریکایی گزارش دادند که  این کشور در قالب مجموعه‌ای سخنرانی‌های تخریبی و کارزارها در شبکه‌های اجتماعی به دنبال فضاسازی منفی علیه ایران است. این تلاش‌های تخریبی هم راستا با تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای ایجاد فشارهای اقتصادی بر ایران از طریق تشدید تحریم‌ها علیه این کشور است.

 

بر اساس این گزارش، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا از حامیان این کارزار هستند.

 

رویترز در این‌باره گزارش داد: «مقام‌های آگاه آمریکایی می‌گویند که دولت ترامپ موجی تهاجمی از سخنرانی‌ها و پیام‌های آنلاین را آغاز کرده که هدف آن ایجاد ناآرامی و کمک به فشار به ایران برای پایان دادن به فعالیت‌های هسته‌ای و توقف حمایت از گروه‌های شبه نظامی است».

 

در چارچوب این طرح، اطلاعات مورد استفاده در سخنرانی‌ها و پیام‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات عمدتا «اغراق شده» بوده و  «با اظهارات پیشین مقام‌های آمریکا در تضاد» است. این اطلاعات با هدف بدنام کردن مقام‌های ایران تهیه شده است.

 

رویترز در ادامه به طور خاص به سخنان مایک پمپئو در تاریخ ۲۱ ماه می اشاره کرده است که طی آن وزیرخارجه آمریکا گفته بود دولت ایران به جای هزینه کردن‌ درآمدهای بعد از برجام برای مردم کشورش، آن منابع را صرف جنگ‌های نیابتی خود در منطقه کرده است.

 

رویترز این اظهارات را در تناقض با گفته‌های «رابرت اشلی» رئیس آژانس اطلاعات دفاعی ارزیابی کرده که ماه مارس گذشته گفته بود هزینه‌‌های اجتماعی و اقتصادی الویت دولت ایران است هر چند در کنار آن، ایران برای برنامه‌های امنیتی خود هم هزینه کرده است.

 

این مواضع ادعاهایی در خصوص ارتباط نزدیک ایران با طالبان و القاعده نیز وجود دارد.

 

رویترز نوشته بررسی حساب فارسی وزارت خارجه آمریکا در توییتر و سایت اینترنتی «شِیرآمریکا» نشان می‌دهد که طی یک ماه گذشته نوشته‌های مختلفی با این هدف انتشار یافته است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.