دندان‌هایی سفید با دستور غذایی!


دندان‌هایی سفید با دستور غذایی!

سفید کردن دندان‌ها با آناناس , سفیدی دندان

اسید مالیک توت فرنگی می تواند لکه های سطحی روی دندان ها را از بین ببرد

 

برای این که لبخندی زیبا داشته باشید، بهره‌مندی از دندان هایی تمیز و سفید عنصری کلیدی محسوب می شود. امروزه روش های مختلفی برای سفید کردن دندان ها در دسترس هستند که از نمونه هایی ساده مانند خمیردندان های سفیدکننده تا مواردی پر هزینه شامل مراجعه به دندان پزشک را شامل می شوند.

 

برای این که دندان هایی سفید داشته باشید، شاید تنها کاری که باید انجام دهید، مراجعه به آشپزخانه باشد. با افزودن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی خود می توانید به درخشش و سفیدی دندان ها کمک کنید. در ادامه با برخی از این مواد غذایی و چند نمونه که باید از مصرف آنها پرهیز کنید، بیشتر آشنا می شویم.

 

سفیدکننده دندان: گل کلم

سبزیجات چلیپایی مانند گل کلم و بروکلی هنگامی که خام مصرف می شوند، دارای فواید سفیدکننده هستند. جویدن این سبزیجات به طور معمول دشوار است و هنگامی که در تلاش برای انجام این کار هستید، به از بین رفتن لکه های سطحی روی دندان ها کمک می شود. هر چه مدت زمان جویدن بیشتر طول بکشد، بزاق بیشتری در دهان تولید می شود، که به تجزیه لکه ها کمک می کند.

 

سفیدکننده دندان: توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که به تبدیل کربوهیدارت ها به انرژی برای عضلات کمک می کند. حفظ میزان مناسب از اسید مالیک برای سلامت و قدرت دندان ها ضروری است، زیرا اسید می تواند لکه های سطحی روی دندان ها را از بین ببرد. روش های مختلفی برای بهره‌مندی از آثار سفیدکننده توت فرنگی وجود دارند که از آن جمله مخلوط کردن توت فرنگی با جوش شیرین برای شکل گیری یک خمیر سفیدکننده و مسواک کردن دندان ها با آن است. استفاده از دهانشویه حاوی فلوراید بلافاصله پس از استفاده از این خمیر برای کمک به پاکسازی اسید مالیک باقیمانده و تقویت دندان ها توصیه می شود. اگر به توت فرنگی علاقمند نیستید، اسید مالیک در سیب، شلیل، گیلاس، موز، هلو و لیچی نیز یافت می شود.

 

سفیدکننده دندان: پنیر و ماست

اگر در پی دندان هایی سفید و لبخندی زیبا هستید، لبنیات بیشتری را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید. هماند بروکلی، محصولات لبنی مانند پنیر و ماست به ترشح هرچه بیشتر بزاق کمک می کنند، که به تجزیه لکه های روی مینای دندان کمک می کند. با این وجود، پنیر بر خلاف بروکی به واسطه دارا بودن اسید لاکتیک، که مشابه با اسید مالیک است، از یک اثر سفیدکننده اضافی برخوردار است.

 

سفیدکننده دندان: دانه ها و مغزهای خوراکی

از لحاظ ساختاری، دانه ها و مغزهای خوراکی به عنوان یک لایه بردار برای دندان ها عمل می کنند. بافت ساینده دانه آفتابگردان، بادام، گردو، و بادام هندی می تواند به پاکسازی لکه ها از روی مینای دندان و سفید کردن آنها کمک کند. افزون بر این، مغزهای خوراکی به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند و از این رو، میان وعده ای فوق العاده محسوب می شوند.

 

سفیدکننده دندان: آناناس

آناناس حاوی بروملین، آنزیمی که اغلب برای کاهش التهاب استفاده می شود، است. این آنزیم در فعالیت پروتئین های روی مینای دندان اختلال ایجاد می کند، لکه های را تجزیه می کند و به تغییر رنگ کمک می کند. هنگامی که پروتئین ها شکسته شدند، بزاق دهان به طور طبیعی لکه های را از بین برده و درخشش بیشتری به دندان ها در مقایسه با گذشته می بخشد. آناناس از نسبت گلوکز به فروکتوز متعادل بهره می برد، که آن را به راه حلی شیرین که همچنان در سمت سالم‌تر قرار دارد، تبدیل می سازد.

 

سفیدکننده دندان: پیاز

اگرچه به واسطه ایجاد بوی نامطبوع در دهان از هواداران بسیاری برخوردار نیست، اما پیاز از ترکیبات گوگردی سود می برد، که از شکل گیری پلاک ها رو و بین دندان ها جلوگیری می کند. اگر قصد دارید از فواید پیاز برای درخشش و سفیدی بیشتر دندان های خود استفاده کنید باید آن را به صورت خام مصرف کنید.

 

سفیدکننده دندان: کرفس

کرفس (به همراه هویج) دارای محتوای آب بالایی هستند که به تقویت لثه ها و از بین بردن بقایای مواد غذایی کمک می کند. ساختار سخت کرفس به لایه برداری از روی دندان ها کمک می کند و از این رو، در نابودی لکه های سطحی موثر است. البته برای بهره‌مندی از این فواید باید کرفس را نیز به صورت خام مصرف کنید.

 

سفید کردن دندان‌ها با آناناس , سفیدی دندان

 نوشیدنی های اسیدی مثل قهوه به سطح مینای دندان آسیب وارد می کنند

 

پرهیز کنید: نوشیدنی های اسیدی

قهوه حاوی کافئین است که اثر مضری بر دندان ها دارد. نوشیدنی های اسیدی مثل قهوه، چای، و سودا تعادل pH دهان را بر هم می زنند و به سطح مینای دندان آسیب وارد می کنند. به طور ویژه، سودا نوشیدنی خطرناکی است زیرا محتوای قند بسیار بالا و حالت کربناتی آن می تواند فرسایش مینای دندان را موجب شده و به سوراخ شدن دندان منجر شود. اگر به مصرف این نوشیدنی ها در طول روز علاقمند هستید، نوشیدن آب فراوان برای از بین بردن اثر آنها یا جویدن سبزیجات ترد برای ترشح بزاق بیشتر را فراموش نکنید.

 

پرهیز کنید: شراب قرمز

پس از مصرف شراب قرمز احتمالا بلافاصله متوجه ایجاد لکه هایی روی دندان های خود شده اید. رنگ قرمز تیره شراب به همراه تانن موجود در آن، روی سطح دندان ها می نشیند، مینای دندان را لکه دار کرده و حالتی کدر به دندان ها می بخشد.

 

پرهیز کنید: چاشنی های تیره

مایعات تیره مانند سرکه بالزامیک، سس سویا، و دیگر چاشنی های رایج مورد استفاده می توانند به دندان ها رنگی ارغوانی ببخشند. به منظور جلوگیری از بروز این شرایط می توانید چاشنی هایی سبک‌تر مانند سرکه برنج یا روغن زیتون را استفاده کنید.

 

پرهیز کنید: سس قرمز

سس هایی که بر پایه گوجه فرنگی شکل گرفته اند، به واسطه رنگ قرمز روشن خود و سطح اسیدیته بالا، دندان ها را در برابر لکه ها آسیب پذیر می سازند. برای مقابله با این شرایط می توانید در کنار سس های پاستا از سبزیجات ساینده مانند بروکلی و گل کلم استفاده کنید تا از اثر گوجه فرنگی بر دندان های خود پیشگیری کنید.

منبع:asriran.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.