دلایل سفر به صوفیه، پایتخت و بزرگترین شهر در بلغارستان


دلایل سفر به صوفیه، پایتخت و بزرگترین شهر در بلغارستان

این روزها، دلایل سفر به صوفیه، پایتخت و بزرگترین شهر در بلغارستان بسیار مطرح شده است و طرفداران فراوانی را در بین گردشگران و جهانگردان پیدا کرده است. این منطقه در قسمت غربی شبه جزیره بالکان قرار دارد، تقریبا ۵۵ کیلومتر از مرز مشترک با صربستان فاصله دارد. این شهر، در سایت های باستان شناسی، بقایای تاریخی و معماری بسیار غنی است. شهر صوفیه حدود ۷۰۰۰  سال قبل از میلاد در پای کوه ویتوشا به دست چندین قبیله تراکیان که توسط ابرقدرت های مختلف اداره می شد، تاسیس گردید. امروزه، صوفیه مدرن محل خوبی برای تورهای آخر هفته با اعضای خانواده یا دوستان است. 

 جاذبه های گردشگری صوفیه

شهر صوفیه، در سایت های باستان شناسی، بقایای تاریخی و معماری بسیار غنی است

  
شهر صوفیه بر روی ویرانه های رومی ساخته شده است!
همانطور که امپراتوری روم در قرن اول گسترش می یافت، سرزمینی را که اکنون به نام بلغارستان می شناسیم، اشغال کرد.  در آن زمان و تحت حکومت رومی ها، سردیکا،  شهری بسیار با اهمیت در تمام آن ناحیه، بود. ویرانه های رومی هنوز هم در زیر شهر و در اطراف کلیسای سنت صوفیه دیده می شود. نکته جالب این است که می توانید تئاتر قدیمی رومی را از طریق پنجره های شیشه ای تعبیه شده در بالای آن ببینید.

در نزدیکی تئاتر رومی، آمفی تئاتر که تنها ۱۰ متر کوتاهتر از کولوسئوم رم است، دیده می شود.  به عبارت دیگر، یک شهر بزرگ قدیمی در زیر ساختمان های مدرن مرکز صوفیه وجود دارد، اما امروزه تنها بخش بسیار کوچکی از آن دیده می شود. همه این ها دلایل سفر به صوفیه می تواند باشد.  

جاذبه های گردشگری صوفیه

شهر صوفیه بر روی ویرانه های رومی ساخته شده است

 
شهری که ترک ها، آلمان ها و روس ها را به خود دیده است!
نام شهر چندین بار به صردتس، ترادیاتسا و در نهایت به صوفیه تغییر کرده است. نام صوفیه در قرن ۱۴ به آن اطلاق شد. دو سال پس از آنکه صوفیه، توسط روس ها در سال ۱۸۷۷ اشغال شد، آن هم دست پس از پنج قرن حکومت ترک ها بر این شهر، به عنوان پایتخت بلغارستان انتخاب گردید.

هنگامی که این کشور در دوران جنگ جهانی دوم به نیروهای محوری پیوست، بسیاری از سربازان آلمانی در آن مستقر شدند. حتی با اتحاد با نازی ها مردم بلغارستان، با کمک پادشاه خود تزار بوریس سوم و کلیسا، توانستند بیش از ۴۸ هزار شهروند یهودی را نجات دهند. پس از اینکه سربازان شوروی صوفیه را از چنگ آلمان ها بیرون آوردند و جنگ را بردند، کمونیست ها تا سال ۱۹۸۹ کنترل دولت را به دست گرفتند. از این سال به بعد، بلغارستان به یک کشور دموکراتیک تبدیل شد.

جاذبه های گردشگری صوفیه

نام شهر صوفیه، چندین بار به صردتس، ترادیاتسا و در نهایت به صوفیه تغییر کرده است.

  
کلیسا، مسجد و کنیسه در مرکز صوفیه، در کنار یگدیگر
قدیمی ترین ساختمان صوفیه کلیسای سنت جورج است، اما در خارج از شهر در منطقه کوهستانی بویانا، یکی دیگر از سایت های مهم – کلیسای تاریخی بویانا با نقاشی دیواری های خاص خود که به قرن ۱۳ میلادی بر می گردد، یافت می شود.

در کنار کلیسای بزرگ سنت ندلیا که در قلب شهر صوفیه قرار گرفته، مسجد بویوک جارنا مربوط به قرن ۱۵ ام و کنیسه صوفیه قرار گرفته است.

این تحمل و بردباری مذهبی در بسیاری از نقاط جهان دیده نمی شود. کلیسای الکساندر نوسکی با گنبد طلایی خود نیز، یکی از بزرگترین کلیساهای ارتدوکس در جهان می باشد که بین سال های ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۲ ساخته شده است. این کلیسا نشان افتخار سربازان روسی است که کشور را از حکومت عثمانی آزاد کرده اند.

جاذبه های گردشگری صوفیه قدیمی ترین ساختمان صوفیه کلیسای سنت جورج است

 
الفبای سیریلیک
بلغاری ها همه از الفبای سیریلیک استفاده می کنند. و به دلیل اینکه تمام علائم و تابلوهای درون شهر به زبان انگلیسی نیست اکثر گردشگرانی که سفر به صوفیه را انتخاب می کنند، ممکن است راه خود را در این شهر گم کنند. خوشبختانه خصوصیات خوب مردم بلغارستان این مشکل را رفع کرده و آنها همواره به مسافران کمک می کنند.

جاذبه های گردشگری صوفیه بلغاری ها همه از الفبای سیریلیک استفاده می کنند

 

دانشگاه صوفیه – در پایان قرن نوزدهم تاسیس شد.
در مرکز شهر، دانشگاه سنت کلیمنت اوریدسکی، قدیمی ترین دانشگاه صوفیه قرار گرفته است. این دانشگاه در سال ۱۸۸۸ تأسیس شد و هر ساله هزاران دانش آموز جدید را که در کلاس های مختلف ثبت نام کرده اند پذیرا می باشد.  دانشگاه صوفیه در مرکز این شهر، در نزدیکی کلیسای جامع الکساندر نوسکی صوفیه و کلیسای روسی، در یک منطقه دلپذیر و نزدیک به چندین پارک بزرگ از جمله باغ بوریسوا، رستوران های زیبا و کافی شاپ های صمیمی واقع شده است. از دلایل سفر به صوفیه می تواند تحصیل در این دانشگاه باشد.  جاذبه های گردشگری صوفیه

در مرکز شهر، دانشگاه سنت کلیمنت اوریدسکی، قدیمی ترین دانشگاه صوفیه قرار گرفته است

 شهر صوفیه و اماکن فرهنگی آن
این شهر، مرکز فرهنگی کل کشور با کتابخانه ملی، موزه های باستان شناسی، تاریخی و نظامی است که در سفر به صوفیه می توانید از آنها دیدن کنید. علاوه بر این، سالن اپرا، تئاترهای متعدد (به ویژه تئاتر ملی “ایوان وازوف”) و سالن های کنسرت فراوانی را می توان در آن یافت.

جاذبه های گردشگری صوفیه صوفیه، مرکز فرهنگی کل کشور با کتابخانه ملی، موزه های باستان شناسی، تاریخی و نظامی است

  
 مترو صوفیه
ساخت نخستین ایستگاه مترو در صوفیه حدود ۳۰ سال به طول انجام انجامید. چرا که در هر نقطه سایت های باستانی زیادی از زمان تراکیان و رومیان یافت می شد. حتی  آب گرم هم یافت شد. امروزه مترو در صوفیه دارای دو خط است و یک سوم آن هنوز در حال ساخت می باشد. در بیرون از ایستگاه مرکزی متروی سردیکا، منطقه بزرگی از ساختمان های رومی کاوش شده است که رایگان می توانید به دیدن آنها بروید.
سطح شهر دارای یک شبکه حمل و نقل عمومی قابل اعتماد با بسیاری از خطوط اتوبوس، تراموا و واگن برقی است که در سفر به صوفیه حتما از انها استفاده خواهید کرد.
  جاذبه های گردشگری صوفیه

ساخت نخستین ایستگاه مترو در صوفیه حدود ۳۰ سال به طول انجام انجامید

 
 ماست!
ماست بلغاری یک علامت تجاری مخصوص این کشور و یکی از خوشمزه ترین خوراک های این شهر است. مطالعات نشان داده است که ماست تولید شده در بلغارستان (شامل باکتری بلغاریکوس که تنها در اینجا وجود دارد) تاثیر بسیار خوبی بر سلامتی می گذارد. این ماست اغلب برای ساخت یک سوپ خیار سرد به نام تراتور، که یک وعده غذایی تابستانی است، استفاده می شود. تراتور همان آب دوغ خیار ما ایرانی هاست.

  جاذبه های گردشگری صوفیه

ماست بلغاری یک علامت تجاری مخصوص این کشور و یکی از خوشمزه ترین خوراک های این شهر است

 

  چشمه های آبگرم صوفیه
چشمه های آبگرم در صوفیه بسیار زیاد است، که میتوانند یکی از دلایل سفر به صوفیه باشند اما در واقع آنها به خوبی مورد استفاده قرار نمی گیرند. حمام آبگرم مرکز صوفیه در کنار مثلث کلیسا، مسجد و کنیسه در قرن شانزدهم ساخته شده است، اما در حال حاضر این ساختمان به عنوان یک موزه تاریخی بازسازی شده است. دو فواره، خارج از این موزه در حال حاضر آب آشامیدنی گرم رایگانی را ارائه می دهند.

  جاذبه های گردشگری صوفیه

چشمه های آبگرم در صوفیه بسیار زیاد است

 

  تورهای مختلف اجرا شده در صوفیه
در طول دهه گذشته، شهر صوفیه تبدیل به یک مقصد گردشگری بسیار وسوسه انگیز شده است و محل خوبی برای آخر هفته های طولانی و گشت های عاشقانه است. این شهر مسافران را با هتل های ارزان و مقرون به صرفه، غذاخوری های عالی و زندگی شلوغ شبانه اش به خود جذب می کند. با سفر به صوفیه از بسیاری از پارک ها و مکان های تفریحی در مرکز و حومه آن دیدن کنید. مانند ورانیا پارک، پارک یدوست داشتنی در حومه صوفیه که زمانی خانواده سلطنتی در آن اقامت داشت.

در شهر صوفیه اغلب تورهای آزاد گوناگون مانند تورهای پیاده روی ، دوچرخه سواری رایگان گنجانده شده است. تمام مطالبی که در بالا آورده شد جزو دلایل سفر به صوفیه است.

جاذبه های گردشگری صوفیه در طول دهه گذشته، شهر صوفیه تبدیل به یک مقصد گردشگری بسیار وسوسه انگیز شده است

منبع:

 routes.tips.blog
eligasht.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.