دستگیری دزدان میلیاردی فرش فروشی‌ها +عکس


دستگیری دزدان میلیاردی فرش فروشی‌ها +عکس

اعضای باند سرقت مسلحانه از فرش‌فروشی‌های پایتخت در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند. دزدان به سرقت میلیاردی از فرش فروشی‌های چند شهر دیگر هم اعتراف کرده‌اند. 

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از ساعت پنج بامداد ۱۴ تیر امسال و به دنبال سرقت از یک فرش فروشی در خیابان پیامبر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

با حضور ماموران کلانتری در محل، تعدادی از اهالی محل به آنها اعلام کردند شش سرنشین دو دستگاه خودروی سواری ماکسیما و پراید به مغازه فرش فروشی دستبرد زدند.

 

بر اساس اظهارات صاحب مغازه فرش فروشی، دزدان پس از تخریب در به سرقت ۱۳تخته فرش به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اقدام کرده بودند.

 

یکی از اهالی به ماموران گفت: با مشاهده صحنه سرقت قصد داشتیم مانع سرقت شویم که ناگهان دزدان با استفاده از چند قبضه سلاح سرد و در حالی که یک نفر از آنها مسلح به سلاح کمری بود به سمت ما حمله‌ور شد و در همان لحظه هر شش نفر سوار ماشین‌های خود شدند و از محل فرار کردند.

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

با آغاز تحقیقات و در بررسی سرقت‌های مشابه، کارآگاهان اقدام به شناسایی دو محل سرقت دیگر در دو مغازه فرش فروشی در مناطق سیدخندان و جنت آباد کردند که سارقان در این سرقت‌ها نیز به شیوه‌ای مشابه و پس از تخریب در مغازه‌های فرش‌فروشی با استفاده از سیم بگسل اقدام به سرقت تخته‌های فرش از آنها کرده بودند.

 

در شرایطی که سارقان، در سرقت‌های خود بسیار ماهرانه عمل کرده و از طریق بررسی‌های میدانی محل سرقت‌ها امکان شناسایی آنها وجود نداشت، کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی تمامی اعضای این باند شدند.

 

با شناسایی هر هشت عضو این گروه از سارقان و در بررسی سوابق آنها مشخص شد تمامی این سارقان از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت‌های خشن، سرقت‌های اماکن تجاری، سرقت خودرو و دارای محکومیت‌های متعدد قضایی هستند که با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شدند و در حال حاضر تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار دارند.

 

با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان‌های تهران، کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب، هماهنگی‌ها با دستگاه قضایی انجام و چند تیم عملیاتی از پلیس آگاهی به شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب اعزام شدند.

 

پس از چند روز تعقیب و مراقبت شبانه‌روزی و در یک عملیات هماهنگ و همزمان در تهران، کرمانشاه و اسلام آباد غرب، تعداد هشت عضو این گروه از سارقان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنها ده‌ها تخته فرش و قالیچه سرقتی و همچنین تجهیزات مورد استفاده در سرقت‌ها از جمله قیچی‌های آهن‌بر، دستگاه هوابرش گاز، سیم بگسل و… کشف و توقیف شد.

 

با دستگیری متهمان و آغاز تحقیقات از آنها، متهمان به چند فقره سرقت مشابه در تهران و همچنین سایر شهرهای کشور اعتراف کردند که در بررسی پرونده سرقت‌های مشابه مشخص شد تعدادی از این سرقت‌ها مربوط به سال‌های گذشته و در سایر شهرستان‌های کشور است.

 

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر هماهنگی لازم با دستگاه قضایی انجام شده و متهمان با قرار بازداشت موقت و برای شناسایی کلیه سرقت‌های خود در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز

 

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز
 
  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز
کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.