دستگیریِ دزدِ حسابِ سالخوردها


دستگیریِ دزدِ حسابِ سالخوردها

  اخبار حوادث,خبرهای حوادث,حوادث روز
مردی که به بهانه کمک‌کردن به افراد سالخورده جهت انجام عملیات بانکی، آنها را فریب داده و پس از سرقت کارت عابربانک اقدام به خالی‌کردن حساب بانکی آنها می‌کرد، دستگیر شد. 

٢٧ آذرماه پیرمردی بازنشسته به کلانتری ۱۱۱ هفت‌چنار مراجعه کرد و شکایتی با موضوع کلاهبرداری مطرح کرد. با این شکایت پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

 

مالباخته در اظهارات اولیه به مأموران اعلام کرد که فردی به بهانه کمک‌کردن به وی جهت انجام عملیات بانکی، او را فریب داده و در ادامه پس از سرقت کارت عابربانک اقدام به خالی‌کردن حساب بانکی او کرده است. با آغاز رسیدگی به پرونده و طرح شکایت‌های مشابه، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که فردی ۴۰ساله به شیوه‌ای مشابه اقدام به شناسایی افراد سالخورده و بازنشسته در مقابل دستگاه‌های عابربانک کرده؛ در ادامه به بهانه کمک‌کردن به این افراد جهت انجام عملیات بانکی ابتدا اعتماد آنها را جلب و در زمان تحویل کارت به صاحبانشان، کارت‌های عابربانک این افراد را با کارت‌های متعلق به سایر شکات و مالباختگانی که قبلا پول حساب‌های بانکی‌شان را برداشت کرده، جابه‌جا و با اطلاع از رمز عابربانک که توسط خود مالباختگان در اختیار این شخص قرار گرفته بود! با مراجعه به طلافروشی‌ها و صرافی‌ها اقدام به خرید طلاجات، سکه و دلار و ارزهای خارجی کرده است.

 

با توجه به شیوه و شگرد متهم در مراجعه به پای دستگاه‌های عابربانک مناطق مرکزی شهر تهران، ابتدا تصاویر این شخص از طریق دوربین‌های مداربسته بانکی شناسایی شد و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت‌ها توسط یک‌نفر انجام شده است؛ به همین خاطر تصاویر این متهم در اختیار بانک‌های مناطق مرکزی شهر تهران به‌ویژه در محدوده میدان انقلاب، خیابان جمهوری و ولیعصر قرار گرفت تا درصورت شناسایی، بلافاصله موضوع از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده شود.

 

ساعت ١٢:٣٠، ٢۵ بهمن‌ماه بود، مدیر بانک شعبه کمیل به حضور فردی حدودا ۴۰ساله در نزدیکی دستگاه عابربانک مشکوک شده، این مرد را تحت‌نظر قرار داده و پس از شناسایی این شخص از طریق تصاویری که پلیس در اختیار وی قرار داده بود، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و پس از دقایقی، مأموران با حضور در محل اقدام به دستگیری متهم کرده و در همان بازرسی اولیه تعدادی از کارت‌های عابربانک متعلق به سایر افراد نیز از وی کشف شد.

 

با دستگیری متهم «حیدر» ۴۰ساله و بررسی سوابق وی مشخص شد که او پیش از این در‌ سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۹۴ به اتهام سرقت و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و آخرین‌بار با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده است.

 

متهم در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف کرد و عنوان داشت که تمامی طعمه‌های خود را از افراد سالخورده و پیر انتخاب کرده است که در ادامه، تعدادی از شکات با مراجعه به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، صراحتا اقدام به شناسایی متهم کردند.

 

یکی از شاکیان زنی بود که متهم پول حساب وی را جهت خرید یک دوچرخه خرج کرده بود. این زن پس از شناسایی متهم گفت که دارای فرزندی با محدودیت حرکتی است و قصد داشته تا با پول داخل حسابش نسبت به تهیه داروهای مورد نیاز دوره درمانی فرزندش اقدام کند که متهم عابربانک وی را سرقت کرده است.

 

با توجه به اعتراف متهم به ده‌ها کلاهبرداری و سرقت، شناسایی تعدادی از مالباختگان و به منظور شناسایی دیگر شاکیان احتمالی، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران جهت انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است؛ به همین خاطر از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، دعوت می‌شود جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر- خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.

 

هشدار پلیسی

پلیس از کلیه شهروندان خواست که در زمان مراجعه به دستگاه‌های عابربانک جهت انجام عملیات بانکی موارد ذیل را مدنظر خود قرار دهند:

 

یک: در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز، مراقب اطراف خود باشید تا افراد غریبه امکان دسترسی به رمز ورود به حساب بانکی شما را نداشته باشند.

 

دو: اعتماد بی‌مورد به افراد غریبه به‌ویژه جهت انجام عملیات‌های بانکی و مالی، زمینه اصلی وقوع بسیاری از جرایم مرتبط با سرقت و کلاهبرداری از سوی افراد فرصت‌طلب را ایجاد می‌کند.

 

شهروند 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.