در مورد میکروبلیدینگ بیشتر بدانیم

در مورد میکروبلیدینگ بیشتر بدانیم

در مورد میکروبلیدینگ بیشتر بدانیم

میکروبلیدینگ که اخیراً با بهره گیری شیوه های تبلیغات حرفه ای در فضای مجازی مورد توجه و پرسش مخاطبان قرار گرفته است روشی نیست جز همان شیوه ای که مجرمان در زندان ها با آن علائم و نشانه هایی را بر پوست خود و یا سایر زندانیان حک می کردند.

 

میکروبلیدینگ چیست؟

همانگونه که از نام این عبارت پیداست روشی است که با بهره گیری از “تیغ” یا همان “بلید” پوست را برش داده و رنگ را به لایه های زیرین نسج پاره شده انتقال می دهند. 

 

میکروبلیدینگ,میکروبلیدینگ چیست,میکروبلیدینگ ابرو

 

طبیعی است به دلیل پارگی اپیدرم، رنگ به میزان بسیار بیشتر و با عمق نفوذ بالاتر به لایه های زیرین پوست انتقال می یابد و راز انتقال رنگ، در میکروبلیدینگ نیز به همین دلیل است. 

 

 اگر چه که متعاقب میکروبلیدینگ قسمت قابل توجهی از رنگ ها  به همراه خون و لنف به بیرون منتقل می شود لیکن میزان ورود رنگ و غلظت آن به دلیل پارگی پوست به حدی است که تا حدود قابل توجهی پاسخ ایمنی بدن سرکوب می گردد.

 

میکروبلیدینگ,میکروبلیدینگ چیست,میکروبلیدینگ ابرو

 

همچنین یکی از مزایایی که برای میکروبلیدینگ عنوان می گردد ایجاد هاشورهای نامنظم و غیر یکنواخت است که نهایتاً طرح طبیعی تری را به روی چهره ایجاد خواهد نمود لیکن علت آن به دلیل عدم کنترل عمق نفوذ توسط کاربر “تیغ” یا همان “بلید” می باشد و ناگفته پیداست که عدم کنترل عمق نفوذ رنگ و میزان تخریب پوست چه خطرات و مشکلات جبران ناپذیری را در آینده برای فرد به دنبال خواهد داشت. 

 

تصور کنید اگر یک پزشک جراح قرار بود سطح پوست مریضی را برای انجام یک پروسیجر درمانی با ابزارهای جراحی پزشکی برش دهد در این شرایط چه مقدماتی قبل از عمل جراحی و چه اقداماتی حین عمل و البته در اتاق عمل جراحی می بایست انجام دهد. جالب است که با میکروبلیدینگ کلیه این اقدامات بدون رعایت هیچ گونه اصول ایمنی و بهداشتی در محیط غیر استریل صورت می پذیرد!

 

علاوه بر تخریب پوست در میکروبلیدینگ اسکارهای ناشی از ایجاد زخم و پارگی اپیدرم و نهایتاً ایجاد بافت فیبروزه از پیامد های جاری و رایج میکروبلیدینگ به شمار می روند. علاوه بر آن  خطرات جبران ناپذیر انتقال عفونت و بیماری های واگیر را نیز به لیست خطرات انکار ناپذیر آن باید افزود.

 

باید توجه داشت که میکروبلیدینگ روشی علمی و مبتنی بر شواهد، نیست به همین دلیل در مقالات و کتب مرجع علوم پزشکی و درماتولوژی پذیرفته شده نیست. بنابراین سرانجام کار و فعالیت خود را به اصول غیر علمی گره نزنید.

 

در ایران نیز این روش به دلیل غیر علمی بودن و خطرات جبران ناپذیر آن مورد تایید نیست، بنابراین عملی که مورد تایید مراجع رسمی و قانونی کشور نباشد آن هم در حوزه بهداشت و سلامت مردم خطایی بزرگ و جرم محسوب می گردد و طبعاً عواقب قانونی و مجازات برای آن در نظر گرفته شده است.

 

به نظر می رسد که اخیراً انحرافی که تحت عنوان میکروبلیدینگ با سوء استفاده از تنوع طلبی و علاقه افراد به ارتقاء کیفیت ایجاد شده تنها به دنبال منافع مادی و سودجویی به هر قیمت، حتی از بین بردن و به تهدید انداختن سلامت مردم است. البته جامعه و حافظه تاریخی عموم مردم شواهد و مثال های فراوانی از این گونه انحرافات را نظیر لاغری در یک ساعت و یک جلسه، افزایش قد و… را به خاطر دارند. در این میان همگان خصوصاً قشر فرهیخته مسئولیت دارند که با کسب اطلاعات صحیح و علمی اقشار جامعه را نسبت به این خطر بزرگ و بلقوه آگاه سازند.

 

باید توجه داشت میکروبلیدینگ به عنوان یک روش پر خطر با عوارض ناگوار پس از آن، اساسا هیچ ارتباطی به میکروپیگمنتیشن که روشی پذیرفته شده در کتب و مقالات مرجع علوم پزشکی است ندارد.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.