درگیری فیزیکی بین مقام‌های آمریکا و چین بر سر «چمدان هسته‌ای» ترامپ


درگیری فیزیکی بین مقام‌های آمریکا و چین بر سر «چمدان هسته‌ای» ترامپ

اخبار,اخبار بین الملل,مقام های آمریکا و چین

برخی منابع خبری روز دوشنبه مدعی شده‌اند در سفر چند ماه پیش رئیس‌جمهور آمریکا به چین، مأموران آمریکایی و چینی پس از بگو و مگو درباره «چمدان هسته‌ای» ترامپ، با یکدیگر درگیر شده‌اند.

به گزارش فارس، برخی منابع خبری روز دوشنبه (۳۰ بهمن‌ماه/۱۹ فوریه) مدعی شده‌اند در سفر چند ماه پیش «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به چین، مأموران آمریکایی و چینی پس از بگو و مگو درباره «چمدان هسته‌ای» ترامپ، با یکدیگر درگیر شده‌اند. 

 

این اتفاق، به نوشته وب‌سایت «آکسیوس»، روز ۸ نوامبر در اولین سفر رسمی ترامپ به چین به وقوع پیوسته است.

 

منظور از «چمدان هسته‌ای»، ابزاری است که در آن داده‌های رمزی و سری لازم جهت صدور فرمان حمله با به کارگیری سلاح‌های هسته‌ای نگهداری می‌شود.

 

یک مأمور همواره این «چمدان» را در کنار رئیس‌جمهور آمریکا حمل می‌کند تا در صورت اضطراری شدن شرایط، وی بتواند بدون اتلاف وقت فرمان حمله هسته‌ای را صادر کند.  

اخبار,اخبار بین الملل,مقام های آمریکا و چین

 

آکسیوس به نقل از پنج منبع آگاه نوشته هنگام ورود ترامپ به ساختمان بزرگ دولتی چین به نام «تالار بزرگ خلق» که در ضلع شرقی میدان «تیان‌آنمن» پکن واقع است مقام‌های چینی تلاش کردند از ورود دستیار نظامی ترامپ که چمدان هسته‌ای را حمل می‌کند جلوگیری کنند.

 

یک مقام آمریکایی سپس به اتاق مجاور رفت و «جان کلی»، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را از موضوع مطلع کرد. آکسیوس نوشته «کلی به سرعت به آنجا رفت و به مقام‌های آمریکایی گفت حرکت کنید و وارد شوید و بعد همه آمریکایی‌ها شروع به حرکت کردند که کار به جار و جنجال کشید.»

 

آکسیوس، ماجرا را این‌طور روایت کرده است: «یکی از مقام‌های امنیتی چین با دستش ‘جان کلی’ را گرفت و کلی، دست او را کنار زد. بعد، یکی از مقام‌های سرویس مخفی آمریکا مقام امنیتی چین را گرفت و او را زمین زد.»

 

این گزارش مدعی شده که درگیری مورد نظر به سرعت به پایان رسید و به مقام‌های دو طرف گفته شد چیزی درباره آن نگویند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.