دردسر کمبود جمعیت زنان در برخی کشورها


دردسر کمبود جمعیت زنان در برخی کشورها

  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,زنان

در ۱۱ کشور جهان کمبود جمعیت زنان دردسرساز شده است. 

به گزارش ایسنا، با استناد به اخبار رسانه‌ای ۱۱ کشور در جهان وجود دارند که کم بودن تعداد زنان برای مردان آنها دردسرساز شده است.

 

در نروژ که کشور نسبتا کم جمعیت و کوچکی است، تعداد مردان ۱۲۰ هزار نفر بیش از زنان است و دولت نیز نمی داند که چه روشی را برای کاهش این اختلاف جنسیتی به کار گیرد.

 

همچنین در ایسلند به طور متوسط برای هر ۱۰۰ زن ۱۰۴ مرد وجود دارد.

 

در کانادا نیز تعداد مردان ۲۵۰ هزار نفر بیش از زنان است. یکی از دلایل اصلی این شکاف جنستی این است که زنان کانادایی برای کار به کشورهای دیگر رفته و ترجیح می‌دهند همانجا بمانند.

 

در عین حال در قبرس به رغم ورود بی‌رویه مهاجران به این کشور هنوز هم تعداد زنان در این کشور بسیار کمتر از مردان است.

 

همچنین در چین که پرجمعیت‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود تعداد مردان ۳۴ میلیون نفر بیشتر از تعداد زنان است.

 

بنابر گزارش اسپوتنیک، در فنلاند نیز بر اساس آمارهای رسمی ۲۵۶ هزار مرد بین ۲۵ تا ۵۴ سال نامزد یا همسر ندارند.

 

از سوی دیگر زنان ایتالیایی به ندرت به خانه داری علاقه دارند و بدین ترتیب اکثر آن ها به دنبال داشتن کار خارج از خانه هستند و بنابراین اغلب اوقات زنان جوان این کشور برای کار و درس خواندن به کشورهای دیگر مسافرت می‌کنند و از این رو مردان ایتالیایی نیز با این دردسر مواجه هستند.

 

شکاف جنسیتی در سوئد نیز بیشتر به خاطر سیل مهاجران و آوارگانی است که در سال های اخیر به این کشور آمده اند. بر اساس آمارهای دولتی، در حال حاضر تعداد مردان این کشور ۱۵ هزار نفر بیش از زنان است.

 

در هند در سنین زیر ۲۴ سال، به ازای هر ۱۱۰ مرد ۱۰۰ زن وجود دارد. این شکاف جنسیتی وقتی با جمعیت یک میلیاردی این کشور در نظر گرفته شود بسیار نگران کننده تر است.

 

همچنین در سوییس جمعیت زنان کمتر از مردان است و علت اصلی این شکاف نیز سیل مهاجرت به این کشور اعلام شده است.

 

در انگلیس نیز برای زنان داشتن کار و مسافرت به کشورهای دیگر به منظور ادامه تحصیل و کار کردن موضوعی عادیست که این امر باعث بر هم خوردن توازن بین جمعیت مرد و زن در این کشور شده است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.