درخواست برای تحقیق درباره نقض احتمالی قوانین فدرال از سوی نیکی هیلی

درخواست برای تحقیق درباره نقض احتمالی قوانین فدرال از سوی نیکی هیلی

درخواست برای تحقیق درباره نقض احتمالی قوانین فدرال از سوی نیکی هیلی

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,
یک گروه ناظر آمریکایی خواهان تحقیقات درباره موضوع نقض قوانین فدرال از سوی نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل به دلیل انجام پروازهایی با هواپیماهای خصوصی شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه هیل، این گروه آمریکایی به نام شهروندان حامی مسئولیت پذیری و اخلاق در واشنگتن (CREW) با فرستادن نامه‌ای رسما از بازرس کل وزارت خارجه آمریکا تقاضا کرد درباره پروازهای نیکی هیلی که شرح آن در گزارش افشای امور مالی دولتی سال ۲۰۱۷ از سوی هیلی مطرح شد، تحقیق کند.

 

براساس این گزارش نیکی هیلی هفت پرواز رایگان بین نیویورک، واشنگتن دیسی و سه شهر دیگر واقع در ایالت کارولینای جنوبی داشته است.

 

گروه CREW در بیانیه‌ای نوشت: ارزش کلی این پروازها مشخص نیست اما برآورد می‌شود که ده‌ها هزار دلار ارزش داشته باشد. قوانین فدرال آمریکا این موضوع را که کارمندان دولت اقدام به درخواست یا پذیرفتن هدیه به سبب مناسب رسمی خود کنند ممنوع کرده‌اند و هیلی در گزارش افشای امور مالی خود گفته دوست شخصی سه تاجر کارولینای جنوبی که در این پروازها دخیل بوده‌اند، ‌بوده است.

 

این گروه ناظر از بازرسی کل وزارت امور خارجه آمریکا خواسته مشخص کند آیا پروازهای هیلی را می‌توان با استناد به روابطه شخصی از این قوانین معاف دانست یا خیر.

 

گروه CREW در درخواستش نوشت که این مردان مدیران اجرایی چندین شرکت بوده و همگی به نظر می‌رسد که پیش از این به کمپین‌های هیلی در کارولینای جنوبی کمک کرده باشند.

 

همچنین هیلی در گزارش خود مشخص نکرده که آیا شرکت‌های این افراد مالک این هواپیماها بوده‌اند یا اجاره کرده‌اند و اینکه آیا این شرکت‌ها اصلا در پرداخت هزینه آنها شریک بوده‌اند یا خیر.

 

به نوشته گروه CREW دسترسی نزدیک هیلی به ترامپ او را یک رابط ارزشمند برای هر فرد تاثیر پذیر از جانب سیاست‌های دولتی می‌کند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.