خیار و گوجه فرنگی صدر نشین بازار /هندوانه شب یلدا به بازار رسید


خیار و گوجه فرنگی صدر نشین بازار /هندوانه شب یلدا به بازار رسید

  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,خیار و گوجه فرنگی

در هفته های اخیر قیمت برخی محصولات نظیر گوجه فرنگی، خیار و انار به سبب کمبود در میدان دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته های اخیر قیمت انواع میوه  و تره بار تغییر محسوسی نداشته و تنها محصولاتی نظیر انار، گوجه فرنگی و خیار دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفتند.

 

آخرین بررسی از بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که  نرخ هر کیلو نارنگی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۷۰۰، انار ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۷ هزار و ۸۰۰ ، سیب ۳ تا ۵ هزار و انگور ۵ تا ۸ هزار تومان است.

 

یکی از فروشندگان میوه و تره بار می‌گوید: کمبود برخی محصولات نظیر خیار، گوجه فرنگی، انار و نارنگی در میدان نوساناتی را به همراه داشته است که با وجود مناسبت های مختلف اعم از مبعث حضرت رسول و شب یلدا احتمال نابسامانی در بازار دور از انتظار نخواهد بود.

 

 حسین مهاجران رییس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  از افزایش قیمت برخی محصولات میوه و صیفی در بازار خبر داد و گفت: در هفته های اخیر کمبود گوجه فرنگی و خیار در میدان، نوساناتی در بازار ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه تولید گوجه فرنگی و خیار حاشیه شهرها به پایان رسیده است، بیان کرد: در این بازه زمانی عرضه تنها به محصول گلخانه محدود شده که در هفته های آینده با آمدن گوجه فرنگی از بوشهر و چابهار و خیار از یزد و ورامین پیش بینی می شود که قیمت مجدد در بازار کاهش یابد.

 

مهاجران نرخ هر کیلو خیار را هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ ۲ تا ۴ هزار تومان در میدان عرضه می شود.

 

رییس اتحادیه میوه و سبزی سرمازدگی سال گذشته باغات انار و کاهش تولید را دلیل اصلی افزایش قیمت دانست و اذعان کرد: اکنون نرخ هر کیلو انار ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که بابهبود  تقاضا در هفته های آینده برای شب یلدا احتمال افزایش مجدد قیمت در بازار وجود دارد.

 

وی با اشاره به نرخ سایر میوه ها در بازار گفت: نرخ هر کیلو نارنگی تخم ژاپنی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، پرتقال تامسون شمال ۲ تا ۲ هزار و ۲۰۰، پرتقال جنوب ۷ تا ۸ هزار، گریپ فروت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰،کیوی هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

مهاجران نرخ هر کیلو سیب سفید را ۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت هر کیلو سیب قرمز هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، موز ۴ هزار و ۵۰۰، انگور شاهرودی ۳ تا ۵ هزار و لیمو شیرین ۲ تا ۴ هزار تومان است.

 

رییس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه قیمت سیب زمینی و پیاز در هفته های اخیر تغییری نداشته است، بیان کرد: حداقل نرخ هر کیلو سیب زمینی و پیاز هزار و ۳۰۰ و حداکثر ۲ هزار تومان است.

 

به گفته وی نرخ هر کیلو سبزی خوردن هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و سبزی جور(پلو،آش، قورمه) هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

این مقام مسئول از عرضه هندوانه شب یلدا در میدان خبر داد و گفت: با توجه به آنکه عمده تولید هندوانه خارج از فصل در میناب کشت می شود، از این رو برداشت و توزیع هندوانه شب یلدا آغاز شده است.

 

مهاجران نرخ هر کیلو هندوانه را هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش تقاضا در چند روز مانده به شب یلدا باید منتظر ماند و دید که بازار به کدام سمت و سو می رود.

 

رییس اتحادیه میوه و سبزی در خاتمه با اشاره به  ذخایر مناسب سیب در سردخانه ها، گفت: با وجود مصرف بی رویه پرتقال در این مدت احتمال کاهش و نوسان قیمت محصول دور از انتظار نیست.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.