خود ارضایی و استمناء در متاهلین

امروزه با وجود ازدواج های اختیاری و حتی گاه عاشقانه، اختلالی تحت عنوان خودارضایی افراد متاهل مطرح می باشد که علی‌رغم تمام نظرات به اصطلاح دانشمندان محترم غربی!، مبنی بر عدم اشکال خود ارضایی، این افراد و همسران آنها به شدت در رنج می باشند. زنان این مردان از این که مورد بی مهری و بی توجهی همسر خود قرار گرفته اند و از اینکه همسرشان یک منحرف جنسی است به شدت در رنج بوده و این ناراحتی را به انحاء گوناگون در زندگی مشترک خود ظاهر ساخته و حتی در مواردی به دنبال طلاق می باشند.

متاسفانه خودارضایی در میان مردان که اعتقادات قوی مذهبی ندارند شایع است . کلیه ادیان الهی افراد را از ریختن آب منی به خارج از رحم زنان (که شامل خودارضایی هم می شود) نهی کرده است.

مسئله دیگری که اغلب افراد در مورد آن ناراحتند مسئله خودارضایی در آقایان متاهل است. این مسئله برای خانم ها بسیار ناراحت کننده و در واقع باعث کسر شان آنهاست.

مهم ترین عامل در خود ارضائی میتواند فانتزی جنسی ( تفکرا ذهنی و تجسم تصویر نزدیکی در قوه خلاقیت ذهن ) میباشد،اگر مردی از اعمال خاصی دررابطه جنسی لذت ببرد تنها بخشی از این لذت مربوط به واکنشهای جسمی اوست درصد زیادی از آن بواسطه روان وی کنترل می شود به عنوان مثال در فانتزی جنسی اکثر مردان ریختن مایع منی بر روی نقاطی از بدن همسرشان لذت بخش است حال آنکه از نظر جسمی خروج منی لذت دارد اما محل ریخته شدن آن از نظر جسمی تاثیری بر لذت بخش بودن آن ندارد اما از نظر روانی برای مرد این حرکت لذت بخش است در غریزه جنسی دو فرایند جسم و روان گام به گام پیش میروند و جالب است بدانید گاهی وقتها قدرت روانی و ذهنی آن چندین برار قدرت جسمی و فیزیکی آن است . تا جائی که ممکن است مردان بدون آنکه عمل فیزیکی انجام دهند واسطه دیدن یک تصویر محرک و با کمک قدرت روان خود تحریک و انزال کنند . پس ممکن است یکی از مهمترین دلایل خود ارضائی مردان متاهل همین عامل باشد که همسر آنها حاضر نمی شوند برخی از اعمالی که آن مرد در لیست فانتزی جنسی خود قرار داده است را انجام دهد در اینصورت شاید آن مرد از نظر جسمی ارضاء شود اما از نظر روانی و ذهنی نیاز وی تامین نشده لذا با تصویر سازی و قدرت تجسم به آن نقطه دست میاید . این مسئله برای مردان پر اهمیت میباشد و میتواند حتی جزء یکی از دلایل خیانتهای آنها به حساب بیاید ، توجه داشته باشید فانتزی جنسی به مرور شکل میگیرد و تغییر یافتن آن به ندرت امکان پذیر است . معمولا اکثر مردان متاهلی که به خود ارضائی اعتیاد دارند قبل از ازدواج نیز آن عمل را انجام میداده اند لذا چون در خود ارضائی کنترل فشار و تصور به دست خود فرد میباشد در اینصورت فرد قادر نیست تا از رابطه جنسی با همسر خود ارضا شود .

معمولا مردان خود ارضائی را از همسر خود پنهان میکنند این عمل چه قبل و چه بعد ازازدواج ، عمل شایسته ای نیست .

راه درمان چیست ؟

ما ایرانیها یاد گرفتیم همیشه به درمان بیاندیشیم اما من میخوام به شما توصیه کنم بهتره به پیشگیری فکر کنید قبل از ازدواج راجع به فانتزیهای جنسی هم دیگر سوالات خود را مطرح کنید..

فانتزی جنسی همان اعمالیست که تصور میکنید از آنها لذت بیشتری میبرید ، ممکن است برخی از افراد آنقدر نسبت به این فانتزی واکنش بالایی نشان دهند که هرگز خارج از آن ارضاء نشوند به این نوع گرایش فتیش گفته میشود شاید از نظر شما فانتزی جنسی یا فتیش همسر شما قابل تجسم نباشد و شاید بگوئید خب این عمل چه لذتی برای اون میتواند داشته باشد ؟ اما من در پاسخ عرض میکنم قدرت فانتزی جنسی یا در حد بالاتر فتیش یک قدرت روانی و ذهنیست و نباید هرگز آنرا مسخره کنید و برعکس باید به آن احترا م بگذارید .

متاسفم از اینکه خیلی از مردان و زنان نیازهای خود را برای همسر خود مطرح نمیکنند ، توجه داشته باشید رابطه نزدیکی در راس هرم رابطه زناشوئی قرار گرفته و به صورت مستقیم و غیر مستقیم ناخود آگاه روی سایر رفتارها ، کنشها و واکنشهای افراد تاثیر دارد . پس به فانتزی جنسی همسر خود احترام بگذراید و از روی میل آنرا انجام دهید مطمئنا خودتان شاهد تاثیر آن خواهید بود.

.

*آسیب های بیولوژیکی

تحقیقات نشان داده است استمنا آسیب های زیادی به سلامت جسمی فرد وارد می کند.

مشکلات دستگاه ادراری در مردان

در مردان استمنا مکرر می تواند منجر به آسیب به پوست آلت تناسلی آن ها شود. همچنین استمنا با مالش آلت تناسلی به اجسام مختلف مانند بالش، فرش و مبل مجاری ادراری مردان را دچار مشکل می کند و باعث اختلال در خارج شدن عادی ادرار در یک جریان مستقیم می شود و ادرار به صورت اسپری خارج می شود.

خودارضایی

یک روانشناس و درمانگر رابطه جنسی در نیویورک است می گوید:”خودارضایی به صورت دمر به صورت مکرر، ادرار کردن فرد را دچار مشکل می کند.”همچنین خودارضایی در مردان متاهل منجر به از دست دادن میل جنسی و کاهش میل به رابطه با همسر خود می شود و این منجر به ضعیف شدن رابطه و در نتیجه از بین رفتن آن می شود.

شکستگی آلت تناسلی

به گزارش نبض ما، حتی گاهی اوقات استمنا به روش های غیر معمول منجر به شکستگی آلت تناسلی مردان می شود. با این اتفاق درد وحشتناکی به سراغ فرد می آید و باید فرد سریعا به پزشک مراجعه کند و در برخی موارد جراحی نیز لازم است.

درد و سرطان پروستات

استرس ناشی از استمنا می تواند منجر به بالا رفتن فشار خون شود. خودارضایی نه تنها فشار خون ناشی از استرس را بالا می برد بلکه لذت بردن از رابطه جنسی را نیز از بین می برد. همچنین خود ارضایی بر پروستات نیز تاثیر می گذارد.

تحقیقات نشان داده است افرادی که به استمنا اعتیاد دارند یا در طول رابطه جنسی خود ارضایی می کنند مکانیزم های دفاعی نابالغ شامل پرخاشگری از خود نشان می دهند

مطالعه روی بیش از ۲۷۰۰ مرد نشان داده است که خود ارضایی آنتی ژن مربوط به پروستات را بالا می برد و پروستات را متورم و حساس می کند. به علاوه درد پروستات هم با خود ارضایی بدتر می شود در حالی که با داشتن رابطه جنسی بهبود می یابد. همچنین سرطان پروستات هم درمردانی که در دهه های سوم و چهارم و پنجم زندگی به صورت مکرر خود ارضایی داشته اند دیده شده است.

زود انزالی

اختلال در عملکرد جنسی نیز یکی از عوارض شایع استمنا است. مردانی که دائما خودارضایی می کنند به علت سرعت در انجام خودارضایی و عدم آمادگی قبلی در رابطه جنسی واقعی دچار زود انزالی می شوند. این مردان باید بدانند که حسی که در رابطه جنسی است کاملا با خودارضایی متفاوت است و باید آن را به کلی فراموش کنند. در ابتدا همسر فرد باید به او کمک کند تا خودارضایی را ترک کند و حسی فراتر از لذت خود ارضایی برای فرد فراهم کند.

در هنگام درمان اختلالات جنسی در رابطه با استمنا از فرد سوال می شود و در صورت اعتیاد به خود ارضایی ابتدا باید خود ارضایی ترک شود. با انجام تحقیقات بر روی مرد متاهل ۳۰ ساله ای که خود ارضایی میکرد و ضایعات پوستی بر روی آلت تناسلی وی به وجود آمده بود مشخص شد به علت نداشتن رابطه جنسی با همسرش و خود ارضایی مکرر این ضایعات ظاهر شده اند زیرا در رابطه جنسی محیط واژینال برای آلت تناسلی مرد محیطی مناسب فراهم می کند اما در خودارضایی با مالش آلت تناسلی این اتفاق نمی افتد و پوست آلت تناسلی حساس می شود.

*آسیب های روانشناختی

استمنا اثرات مخرب فراوانی بر روح و روان فرد می گذارد که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.خودارضایی در مردان متاهل منجر به از دست دادن میل جنسی و کاهش میل به رابطه با همسر خود می شود و این منجر به ضعیف شدن رابطه و در نتیجه از بین رفتن آن می شود.

افسردگی

روانشناسان معتقدند نشانه های افسردگی در افرادی که به صورت دائم استمنا می کنند بیشتر دیده می شود. در سال ۲۰۰۹ تحقیقاتی بر روی مردم سوئد انجام شد و رضایت جنسی و سطح این رضایت مورد بررسی قرار گرفت.

خودارضایی در مردان متاهل منجر به از دست دادن میل جنسی و کاهش میل به رابطه با همسر خود می شود و این منجر به ضعیف شدن رابطه و در نتیجه از بین رفتن آن می شود

در افرادی که خود ارضایی داشتند رضایت جنسی و سلامت روان بسیار کمتر بود، درست برعکس افرادی که رابطه جنسی سالم داشتند. در این بررسی افرادی با رابطه مقعدی و دهانی نیز سلامت روان و رضایت جنسی کمتری نسبت به افراد با رابطه جنسی سالم داشتند. این تحقیقات بدون هیچ گونه تعصب و بر روی تمام اقشار جامعه انجام شده بود.

پرخاشگری

تحقیقات دیگری بر روی زنان پرتغالی در رابطه با ارتباط بین انواع روابط جنسی و مکانیزم های دفاعى انجام شد. مکانیزم دفاعى ، فرایندهای ناخودآگاه است که با هدف مقابله با اختلالات حاد استرس ناشی از درگیری های احساسی رخ می دهد و پرخاشگری را به دنبال دارد.

آسیب روانی استمنا

این مکانیزم ها منجر به کاهش سلامت روان و افزایش اختلالات روانی می شود. این تحقیقات نشان داده است افرادی که به استمنا اعتیاد دارند یا در طول رابطه جنسی خود ارضایی می کنند مکانیزم های دفاعی نابالغ شامل پرخاشگری از خود نشان می دهند. تحقیقات بر روی زن های اسکاتلندی نیز نشان داده است زنان با تجریه خود ارضایی، رابطه جنسی مقعدی و دهانی، پرخاشگری بیشتری دارند.

وابستگى اضطرابی

در افرادی که استمنا می کنند وابستگى اضطرابی نیز دیده می شود. وابستگى اضطرابی وضعیتی است که فرد به صورت افراطی نیاز به حمایت، رابطه عاطفی و صمیمیت از شریک زندگی خود دارد که این حالت می تواند منجر به افسردگی  شود. در تمام تحقیقات انجام شده برتر و بهتر بودن رابطه جنسی سالم در مقایسه با خود ارضایی ثابت شده است.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.