خواص باور نکردنی سرکه سیب

خواص سرکه سیب

از سرکه سیب قرن هاست که به عنوان یک دارو و درمان خانگی استفاده می شود و می تواند بسیاری از مشکلات جسمانی را حل کند و خواص شگفت انگیزی دارد که می تواند هر شخصی را شگفت زده کند .
به همین دلیل توصیه می شود از این سرکه سیب که بسیار تاثیر گذار است در رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید که بیش از حد در کاهش وزن موثر می باشد و می تواند شما را به وزن ایده آل تان برساند و هم می تواند گلودرد و دیابت را نیز درمان کند که این ها تعدادی از فواید سرکه سیب می باشند که در ادامه تمام خواص آن را به شما معرفی خواهیم کرد .

پرکاربردترین نسخه های درمانی و زیبای با استفاده از سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب

خواص و فواید عالی استفاده از سرکه سیب

۱-درمان زگیل با استفاده از سرکه سیب :

شما می توانید از سرکه سیب برای درمان زگیل های پوستی استفاده کنید . برای این کار نیاز به سرکه سیب و آب دارید که این دو را با یکدیگر مخلوط می کنید و روی زگیل به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهید و یا می توانید با پنبه این محلول را روی زگیل اعمال کنید تا خشک شود و با این کار زگیل فورا ناپدید خواهد شد .

۲-استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن :

با نوشیدن این سرکه میزان متابولیسم بدن را تحریک می کند و به این ترتیب چربی سوزی در بدنتان صورت می گیرد . به این منظور توصیه می شود که دو قاشق چایخوری سرکه سیب را در ۱ لیتر آب بریزید و استفاده کنید و از این آب به طور روزمره استفاده کنید تا تاثیر آن بیشتر شود .

۳-مبارزه با عفونت های بدن نسخه دیگر استفاده از سرکه سیب

با توجه به خواص ضد عفونتی و ضد قارچی سرکه سیب ، اغلب از آن برای رفع عفونت های جدی استفاده می شود که بسیار تاثیر دارد و پس از استفاده از آن سریعا بهبود خواهید یافت و دیگر نیازی نیست که از داروهای شیمیایی استفاده نمایید .

۴-روش استفاده از سرکه سیب در تنظیم سطح کلسترول

تحقیقات نشان داده است که سرکه سیب می تواند در کاهش سطح کلسترول بد بدن موثر باشد و سطح کلسترول خوب را افزایش دهد . پس اگر می خواهید سطح کلسترول بدنتان تنظیم شود از سرکه سیب بطور روزمره استفاده کنید .

۵-افزایش سلامت استخوان با استفاده از سرکه سیب:

سرکه سیب حاوی مقدار زیادی از منیزیم ، پتاسیم ، کلسیم و دیگر مواد معدنی ارزشمند می باشد که در نتیجه استفاده از آن باعث مستحکم شدن استخوان ها می شود .

۶-استفاده از سرکه سیب برای ثابت کردن فشار خون :

یک قاشق چایخوری از سرکه سیب را در یک فنجان لیوان آب بریزید و روزانه از آن استفاده کنید تا فشار خونتان تثبیت شود . اگر فشار خون شما ثابت نمی باشد برای درمان آن می توانید از سرکه سیب استفاده کنید تا این مشکلتان در طی مدتی کوتاه درمان شود .

۷-کمک به درمان دیابت با استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب دارای خاصیت درمان دیابت هم می باشد که اگر به انسولین حساسیت دارید ، می توانید از این استفاده کنید تا هرچه زودتر درمان شوید و میزان متابولیسم بدن را تنظیم می کند و سطح قند خون را بهبود می دهد.

۸-مبارزه با آرتروز با استفاده از سرکه سیب:

با توجه به محتوای پتاسیم در سرکه سیب ، از انباشته شدن کلسیم در مفاصل جلوگیری می کند و در نهایت باعث بهبودی این وضعیت خواهد شد .

۹-استفاده از سرکه سیب برای مو :

ترکیب اصلی سرکه سیب که اسید استیک نام دارد ، می تواند به راحتی قارچ “Malassezia furfur ” را از بین ببرد و به همین دلیل می تواند چربی پوست را کاهش دهد و شوره سر را نیز کاهش دهد و ریشه های مو را تقویت و براق کند و بنابه دلایل گفته شده از سرکه سیب برای تقویت و مراقبت از موهایتان استفاده کنید .

خواص سرکه سیب

سرکه سیب

تقویت پوست مو با استفاده از سرکه سیب

۱۰- توقف سکسکه و رفلاکس اسید معده با استفاده از سرکه سیب:

سکسکه و رفلاکس اسید معده می توانند بسیار دردناک باشند و احساس بدی داشته باشید ولی با نوشیدن سرکه سیب ، معده شما تعادل گذشته خود را بدست می آورد و دیگر دچار این مشکل نخواهید شد و همچنین میزان اسپاسم های تحریک کننده دیاگرام را نیزکاهش می دهد .
همچنین بخوانید : تمامی نکات و مراقبت ها برای زیبایی پوست

۱۱-پاکسازی و زیباسازی پوست صورت با استفاده از سرکه سیب:

سرکه سیب التهاب های پوستی را می تواند از بین ببرد و روغن تولیدی در روی پوست را کاهش دهد . سرکه سیب می تواند بسیاری از بیماری های پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس ، آکنه ، آفتاب سوختگی ، خشکی پوست و لکه های پوستی را نیز از بین می برد .

۱۲-استفاده از سرکه سیب برای تازه و خوشبو نگه داشتن دهان :

سرکه سیب دارای خواص اسیدی می باشد بنابراین زمانیکه با آب رقیق می شود ، می توان از آن به عنوان دهانشویه برای تمیز کردن دهان استفاده کرد .stdn

۱۳-کاهش دردهای گوارشی با استفاده از سرکه سیب:

وجود پکتین در سرکه سیب دارای اثرات آنتی بیوتیکی دارد که به کاهش علائم اسهال ناشی از عفونت های مزمن بسیار کمک می کند و درد ناشی از آن را نیز کاهش و در طی زمانی کوتاه آنرا درمان می کند .

۱۴-رفع سوزش گلو با استفاده از سرکه سیب:

خواص اسیدی سرکه سیب بطور موثر میکروب ها را از بین می برد و در نتیجه سوزش در گلو و گلو درد را به راحتی درمان می کند .

۱۵-درمان سوء هاضمه با استفاده از سرکه سیب :

مقداری از سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و برای تاثیر بیشتر ، یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید که با نوشیدن این معجون شگفت انگیز سوء هاضمه شما درمان خواهد شد .

۱۶-درمان نیش حشرات با استفاده از سرکه سیب:

از گذشته تا اکنون از سرکه سیب به عنوان درمان خانگی برای درمان طبیعی نیش حشرات استفاده می شود که بسیار هم در این امر موثر می باشد و پس از استفاده از آن تاثیر شگفت انگیزش را خواهید دید .

۱۷-افزایش سطح انرژی با استفاده از سرکه سیب:

پتاسیم و آنزیم هایی که در این سرکه پرفایده یافت می شوند که می توانند از تولید اسید لاکتیک در طی استرس جلوگیری کنند و نکته ایی جالب برای ورزشکاران این است که اگر پس از تمرین از این سرکه بنوشند ، خستگی پس از تمرین آنها از بین می رود .

۱۸-استفاده از سرکه سیب برای درمان سینوس :

شما با رقیق کردن سرکه سیب و نوشیدن آن می توانید به درمان سینوس خود کمک کنید .

۱۹-کاهش ورم با استفاده از سرکه سیب:

۱ یا ۲ لیوان سرکه سیب را در وان آب گرم بریزید و در وان دراز بکشید تا ورم های پوستی تان را کاهش دهد و می تواند سموم را کاهش دهد و دردها را تسکین دهد .

۲۰-سفید کردن دندان ها با استفاده از سرکه سیب:

علاوه بر سفید کردن دندان ها ، سرکه سیب می تواند باکتری های دهان و دندان را از بین می برد .

۲۱-درمان واریس با استفاده از سرکه سیب:

با توجه به توانایی سرکه سیب در گردش خون بدن ، می تواند درد های ناشی از واریس و تورم واریسی را کاهش دهد .

۲۲-برطرف کننده طبیعی بوی بد با استفاده از سرکه سیب:

سرکه سیب یک برطرف کننده طبیعی بوی بد می باشد که می تواند بوی بد را به دلیل ماهیت اسیدی خودش کاهش دهد .برای استفاده از سرکه سیب در این امر می توانید از مقداری پنبه استفاده کنید و روی قسمتی که می خواهید بوی بد آنرا برطرف کنید ، استفاده کنید.
منبع: namnak.com
کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.