خلبان هیچ گزارشی درباره نقص فنی هواپیما نداده بود/ پیکرها و قطعات هواپیما زیر دو متر برف مدفون شدند


خلبان هیچ گزارشی درباره نقص فنی هواپیما نداده بود/ پیکرها و قطعات هواپیما زیر دو متر برف مدفون شدند

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,سانحه هواپیمایATR
رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای ATR با بیان اینکه خلبان در نوار مکالمات هیچ گزارشی از نقص فنی هواپیما نداده است، گفت: تا قبل از بررسی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما احتمالات از علت وقوع سانحه مورد تایید نیست.

حسن رضایی‌فرد در گفت‌وگو با ایلنا درباره فیلم منتشر شده مبنی بر خالی بودن کپسول آتش‌نشانی هواپیمای ATR اظهار داشت: هنوز این فیلم به صورت رسمی به سازمان هواپیمایی و کمیسیون بررسی این سانحه تحویل داده نشده است و ما آن را نمی‌توانیم به صورت رسمی تایید کنیم.

 

وی افزود: همچنین از خالی بودن این کپسول آتش‌نشانی نمی‌توان به نتیجه‌ای دست یافت مگر اینکه در لابراتوارهای تخصصی بررسی شود تا مشخص شود که محتویات این کپسول بر اثر چه چیزی خارج شده است.

 

رئیس کمیسیون بررسی سانحه پرواز تهران – یاسوج تاکید کرد: احتمال اینکه محتویات این کپسول بر اثر ضربه خارج شده باشد، وجود دارد اما باز هم باید در آزمایشگاه‌های مخصوص این کپسول مورد بررسی قرار گیرد بنابراین خواسته‌ایم که آن را در اختیار ما قرار دهند.

 

وی درباره حضور کارشناسان ATR فرانسه در محل سانحه گفت:‌ کارشناسان ATR فرانسه در محل سانحه حضور دارند و در حال آموزش تکاوران ارتش و افرادی هستند که توانایی صعود به نقطه وقوع سانحه را دارند تا مشخص کنند چه قطعاتی از هواپیما در اولویت کشف و انتقال هستند.

 

رضایی فرد تاکید کرد: تنها یکی از مستندات برای بررسی علت سانحه، جعبه سیاه است و ما به مستندات دیگری از جمله برخی از قطعات دیگر هواپیما نیاز داریم.

 

رئیس کمیسیون بررسی سانحه  هواپیمای تهران – یاسوج با تاکید بر اینکه پیکرها و قطعات این هواپیما در حال حاضر زیر برف مدفون شده است، گفت: پس از وقوع این سانحه چندین بار شاهد بارش برف در ارتفاعات دنا بوده‌ایم و در حال حاضر حداقل دو متر برف بر روی پیکرها و قطعات هواپیما باریده است و باید منتظر مساعد شدن شرایط جوی بمانیم.

 

وی درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر نقص ارتفاع‌سنج هواپیمای ATR تاکید کرد: قبل از بررسی FDR و CVR جعبه سیاه هواپیمای ATR نمی‌توان هیچ اظهار نظری درباره این موضوعات داشت.

 

رضایی فرد تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که در نوار مکالمات، خلبان هیچ گزارشی درباره نقص فنی هواپیما نداده است بنابراین نیاز به بررسی‌های بیشتر در این باره وجود دارد.

 

وی ادامه داد: بررسی این موضوعات و کشف جعبه سیاه هواپیما زمان‌بر خواهد بود.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.