حوادث چهارشنبه سوری/ ۳ کشته و ۹۶۹ مصدوم در کل کشور


حوادث چهارشنبه سوری/ ۳ کشته و ۹۶۹ مصدوم در کل کشور

اخبار,اخبار حوادث,حوادث چهارشنبه سوری

معاون عملیات اورژانس کشور از فوت ۳ نفر در جریان حوادث چهارشنبه‌سوری سال جاری خبر داد.

حسن نوری در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح آخرین آمار مصدومین شب چهارشنبه آخر سال گفت: از ابتدای اسفند تاکنون ۹۶۹ مصدوم در جریان حوادث شب چهارشنبه آخر سال داشتیم که از این تعداد ۵۱۶ نفر مربوط به حوادث امروز بودند.

 

وی افزود: از مصدومین امروز ۱۰ درصد را خانم‌ها و ۹۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. همچنین ۳۵ درصد مراجعات به بیمارستان‌ها آسیب‌های از ناحیه صورت و چشمی بوده است.

 

معاون عملیات اورژانس کشور درخصوص رنج سنی آسیب‌دیدگان حوادث چهارشنبه‌سوری تاکید کرد: بیشتر مصدومین در رنج سنی ۸ تا ۲۰ سال بوده‌اند. همچنین بیشترین حوادث در استان‌های تهران، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی و شرقی بوده است.

 

وی درخصوص مقایسه حوادث سال گذشته با شب چهارشنبه آخر سال ۱۳۹۶ گفت: قطعا این مقایسه در پایان امشب اعلام خواهد شد اما تا این لحظه فوتی‌های سال گذشته در جریان حوادث شدیدتری که روی داده بود، بیشتر بوده اما امسال تاکنون جمعاً سه فوتی داشته‌ایم که از این تعداد یک مورد مربوط به امروز و دو مورد مربوط به روزهای قبل و از ابتدای اسفندماه تا به امروز بوده است.

 

 24 نفر در قزوین مصدوم شدند

پیمان نامداری دقایقی قبل در گفتگو با مهر اظهارداشت: علیرغم تمانم توصیه های و هشدارهایی که از سوی مسئولان در رسانه ها منتشر شد متاسفانه شاهد بی احتیاطی برخی از جوانان و نوجوانان بودیم و با بروز چند حادثه تعدادی از شهروندان مجروح شدند.

 

نامداری تصریح کرد:ر تا ساعت ۲۰.۳۰ دقیقه شب چهارشنبه تعداد مصدومین حوادث چهارشنبه آخر سال به ۲۴ نفر رسید که یک نفر آنها زن است.

 

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان قزوین یادآورشد: تعداد سه نفر از مصدومان چهارشنبه سوری در شهر قزوین از ناحیه چشم مصدوم شدند و دو نفر از ناحیه صورت، ۹ نفر از ناحیه دست دچار جراحت شدند و یک نفر بر اثر استفاده ازمواد آتش زا دچار سوختگی شده است.

 

نامداری بیان کرد: مصدومان به بیمارستانهای ولایت و شهید رجای قزوین منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

 

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان قزوین در پاسخ به این سوال مهر که مصدومان در چه سنی هستند و ایا مجروح شدید هم داریم گفت: متاسفانه یک نفر از مجروحان در شرایط وخیم است و از ناحیه چشم آسیب جدی دیده است.

 

وی اضافه کرد: بیشتر مصدومان حادثه چهارشنبه سوری را افراد ۱۰ تا ۲۰ سال تشکیل می دهند و تعدادی از نوجوانان زیر ۱۰ سال نیز در میان آنها دیده می شود.

 

نامداری اظهارداشت: از والدین درخواست می کنیم با جدیت مراقب فرزندان خو د باشند تا در ساعات باقیمانده از چهارشنبه آخر سال حادثه ناگواری برای فرزندانشان رخ ندهد.

 

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان قزوین یادآورشد: ۴۰ دستگاه آمبولانس در استان مستقر شده و در آماده باش کامل است و در شهرهای بزرگ واحدهایی در میادین اصلی مستقر شده است تا در صورت بروز حادثه به یاری مصدومان بشتابند.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، یک نوجوان که از ناحیه چشم بشدت اسیب دیده برای مداوا ببه تهران اعزام شده و تخلیه چشم نوجوان ۱۴ ساله قزوینی بر اثر مصدومیت به دلیل انفجار مواد محترقه هنوز قطعی نیست.

 

شمار مصدومان در کرمانشاه به ۲۳ نفر رسید/ مصدومیت ۲ زن

 

اخبار,اخبار حوادث,حوادث چهارشنبه سوری

صائب مدرسی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان کرمانشاه به ۲۳ نفر رسید.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه افزود: ۸ نفر  از مصدومان بستری شدند و یک قطع عضو نیز داشتیم.

 

اخبار,اخبار حوادث,حوادث چهارشنبه سوری

وی تعداد مصدومان سرپایی را ۸ نفر اعلام کرد و گفت: ۷ نفر از مصدومان تحت نظر هستند.

 

مدرسی آمار مصدومان شهر کرمانشاه را ۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: ۲ نفر در کنگاور مصدوم شدند.

 

اخبار,اخبار حوادث,حوادث چهارشنبه سوری

وی گفت: ۲۱ نفر از مصدومان مرد هستند و ۲ نفر نیز زن هستند، ۳ نفر از مصدومان با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند.

 

آمار مصدومان چهارشنبه سوری در آذربایجان غربی به ۸۵ نفر رسید

باقر بهرامی در گفتگو با مهر گفت: تا ساعت ۲۰ امشب آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان به ۸۵ نفر رسید افزود: از این تعداد مصدومان ۳۸ نفر مربوط به امشب است.

 

وی با بیان اینکه کل آمار از اول اسفندماه تاکنون ۸۵ مصدوم است عنوان کرد: بیشترین مصدومین در رده سنی ۱۰الی ۲۵ سال است.

 

بهرامی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مورد فوتی نداشتیم اضافه کرد: آخرین آمار مصدومان ساعت ۲۱ امشب قطعی و اعلام خواهد شد.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: از این تعداد ۷۹ نفر مرد و ۶ نفر زن بوده اند و یک نفر نیز قطع عضو داشته ایم.

 

کودک ۵ ساله شاهرودی از ناحیه چشم مصدوم شد

سرهنگ مجتبی اشرفی در گفتگو با مهر، ضمن اشاره به مصدومیت کودک پنج ساله در شاهرود، بیان کرد: این کودک در شهرک پردیس مورد اصابت ترقه قرار گرفت و به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شد.

 

وی افزود: خوشبختانه شاهد حادثه دیگری تا این ساعت از شب چهارشنبه آخر سال نیستیم و امنیت کامل در سطح شهرستان برقرار است.

 

فرمانده انتظامی شاهرود گفت: پلیس با حضور در معابر شهری در برقراری امنیت اهتمام ویژه ای دارد تا شب های منتهی به سال نو به کام شهروندان تلخ نشود.

 

اشرفی تاکید کرد: در روز چهارشنبه آخر سال دوری از رفتارهای پرخطر مانند استفاده از ترقه و مواد آتش زا متاسفانه سالانه ده ها نفر را در سطح کشور راهی بیمارستان ها می کند که خانواده ها باید به این پدیده عنایت ویژه داشته باشند.

 

گفتنی است تنها پدیده انتظامی قابل ذکر در شاهرود وجود ترافیک نیمه سنگین در محدوده خیابان تهران، میدان جمهوری، میدان امام و ۲۲ بهمن است.

 

مصدومیت نوجوان ۱۳ ساله بر اثر انفجار در اصفهان

غفور راستین در گفت و گو با مهر در خصوص حوادثی که تاکنون در شب چهارشنبه سوری در اصفهان رخ داده است، اظهار داشت: ساعتی پیش، یک مورد انفجار ترقه گزارش شد که در این حادثه یک نوجوان ۱۳ ساله از ناحیه دست و صورت آسیب دید و به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان انتقال یافت.

 

وی افزود: این در حالی است که در دو شب گذشته هم یک نوجوان ۱۶ ساله افغانستانی بر اثر انفجار ترقه در زیرزمین محل زندگی خود، مصدوم شد که باعث قطع دست وی و ۲۰ درصد سوختگی شد.

 

انفجار در بالکن یک منزل مسکونی در تهران/ ۲ نفر مصدوم شدند 

به گزارش مهر، جلال ملکی در جمع خبرنگاران درباره این حادثه گفت: ساعت ۱۹:۰۵ انفجار در یک منزل مسکونی واقع در اتوبان تهران-کرج، خیابان اردستانی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

 

وی افزود: بلافاصله دو ایستگاه آتش نشانی در محل حادثه اعزام شدند.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: در محل مشاهده شد در محل بالکن یک ساختمان ۸ واحدی انفجاری رخ داده که تخریب جزئی نیز به همراه داشته است.

 

ملکی گفت: علت این انفجار کار با مواد محترقه بود که در نتیجه آن یک پسر و دختر زیر۲۰ سال مصدوم شدند.

 

وی تصریح کرد: مصدومان حادثه بلافاصله تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شدند.

 

مصدومیت ۲۱ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری همدان

عباس اولیاسمیع در گفتگو با مهر عنوان کرد: تا این لحظه ۲۱ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری در همدان مصدوم شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شهرستان‌های همدان و بهار بیشترین آسیب را به خود اختصاص دادند، گفت: فوریت‌های پزشکی با همکاری نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و هلال احمر در مسیرهای پرخطر قرار دارند و در صورت بروز هر گونه آسیب اقدامات پیش‌بیمارستانی انجام خواهد شد.

 

شمار مصدومین چهارشنبه آخرسال کردستان به ۳۸ نفر رسید

 

 هومن قصری در گفتگو با مهر با اشاره به میزان مراجعان به مراکز درمانی استان کردستان در چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: تا این لحظه یعنی ساعت ۲۰ سی و هشت مصدوم به مراکز بهداشتی و درمانی سراسر استان کردستان مراجعه کرده اند.

 

وی ادامه داد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تمامی مراکز بهداشتی و درمانی امروز آماده پذیرش مصدومین احتمالی چهارشنبه آخرسال بودند.

 

وی با اشاره به وضعیت مراجعان در شهرستان‌های مختلف استان کردستان عنوان کرد: بیمارستان توحید سنندج با پذیرش ۱۲ نفر بیشترین میزان مراجعان و مصدومین چهارشنبه آخر سال را داشته است.

 

یک نوجوان در کرج فوت شد/ مصدومیت ۱۷ نفر

مهدی مهرور در گفتگو با مهر، اظهار کرد: متأسفانه در جریان انفجار مواد محترقه یک نوجوان در کرج جان خود را از دست داد.

وی افزود: تاکنون حوادث چهارشنبه‌سوری در البرز ۱۷ مصدوم بر جای گذاشته است.

 

======

 

کولیوند، رئیس اورژانس کشور گفت: تعداد مصدومین چهارشنبه سوری تاکنون ۵۱۳ نفر در کل کشور بوده است.

 

پلیس پایتخت: تاکنون ۸ نفر دستگیر ، ۱ نفر فوتی (مربوط به حادثه صبح خیابان مرتضوی) و ۸ نفر مصدوم  داشته ایم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.