حمله لفظی سفیر عربستان در آمریکا به ایران


حمله لفظی سفیر عربستان در آمریکا به ایران

اخبار,اخبار سیاست خارجی,سفیر عربستان

سفیر جوان عربستان سعودی در آمریکا، «تاریخ ایران» را متکی بر «کشتار و ویرانگری» خواند و اقدامات تروریستی متعدد در کشورهای مختلف را یک‌جا به ایران نسبت داد.

به گزارش فارس، «خالد بن سلمان» سفیر عربستان در آمریکا، اتفاقات تروریستی و انفجارهای مختلف در نقاط متعدد دنیا از جمله ۱۹۹۴ در بوینس‌آیرس و ۲۰۰۳ در عربستان را به ایران نسبت داد.

 

همزمان که از دیروز (ششم فرودین) جنگ ویرانگر عربستان سعودی در یمن وارد سال چهارم شد، خالد، پسر شاه عربستان و برادر ولی‌عهد این کشور در رشته‌ توییت‌هایی «تاریخ ایران را متکی بر کشتار و ویرانگری» دانست و اتفاقات و انفجارهای سالهای ۱۹۹۴، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۳ به ترتیب در بوینس‌آیرس (آرژانتین)، شهر الخُبَر (عربستان) و ریاض (پایتخت عربستان) را به ایران نسبت داد.

 

خالد بن سلمان (۳۰ ساله) حتی پا را از این فراتر گذاشت و ضمن تکرار اتهام تلاش برای ترور سفیر وقت عربستان در آمریکا (عادل الجبیر) به ایران را تکرار کرد و حتی ترور «رفیق الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان را به ایران نسبت داد.

 

بنا بر ادعای این سفیر جوان سعودی، ایران «همه قوانین بین‌الملل را نقض و برای شبه‌نظامیان پول و موشک فراهم می‌کند» و جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت خود «در بازخواست رژیم ایران» عمل کند.

 

پیشتر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان و محمد بن سلمان ولی‌عهد این کشور این اتهامات را بارها متوجه ایران کرده و هر بار تهران این اتهامات را رد کرده است.

 

اخیرا بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سخنان الجبیر در موسسه بروکینگز آمریکا گفت که سخنان و اتهامات وزیر خارجه عربستان ساختگی و کاملا بی‌اساس است و عربستان منبع اصلی و مروج تروریسم، آشوب و افراط‌گرایی و بی‌ثباتی در منطقه و دنیاست.

 

در حالی که بسیاری از کارشناسان، هسته‌ اصلی اندیشه‌های گروههای تکفیری مثل داعش را «عقاید وهابیت» می‌دانند، محمد بن سلمان (ولی‌عهد سعودی) اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست اذعان کرد که کشورش به درخواست متحدان غربی‌اش (در دوره جنگ سرد) عقاید وهابیت را نشر و توسعه داده است. 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.