حصارکشی سی‌وسه پل تایید شد


حصارکشی سی‌وسه پل تایید شد

  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,سی‌وسه پل
طرح جدیدی که برای حصارکشی سی‌وسه پل ارائه و در شورای عالی میراث فرهنگی استان به تایید رسیده است، تا پیش از نوروز ۹۷ اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این خبرگزاری به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد پس از کش‌مکش‌های فراوان در رابطه با طرح‌های حصارکشی سی‌وسه پل، که نماد و مظهر شهرموزه اصفهان است، طرح جدیدی از سوی کارشناسان میراث در اصفهان ارائه شده و پس از تایید، مراحل اجرایی آن آغاز می شود.

 

‏”طرح ایجاد حصارهای سی و سه پل تایید شده است و در مرحله اجرا قرار دارد. این طرح قبل از نوروز ۹۷ اجرایی خواهد شد و با حداقل مداخله با سی و سه پل نصب می شود که به ظاهر پل نیز آسیبی نخواهد زد” این را علی محمد فصیحی، مسئول پایش پل‌های تاریخی استان اصفهان به خبرنگار ایسنا می‌گوید و ادامه می‌دهد “طراحی این حصار به صورت کابلی است، کم ترین جلوه بصری و  بیش ترین حفاظت را خواهد داشت و با حالت ارتجاعی خود حتی در اثر برخورد، افراد را به عقب پرت می کند.”

 

به گزارش ایسنا چندی پیش سقوط یک کودک، بحث حصارکشی این پل تاریخی را مطرح کرده و سقوط مجدد یک نوجوان که در حال سلفی گرفتن از پل، پرت شده بود توجه مدیران را بیش از پیش به این مساله معطوف کرده بود.

 

پس از حوادث رخ داده شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی استان تصمیم به ایجاد حصار در دهانه‌های این پل گرفته و طرحی را نیز که از حصارهای کاخ چهلستون الهام گرفته بود، اجرا کردند که با مخالفت جدی میراث دوستان به خاطر آسیبی که به منظر پل وارد می‌کرد، رو به رو شده بود.

 

با این حال شورای فنی میراث فرهنگی اصفهان بر لزوم اجرای این طرح اصرار دارد. اجرای این طرح با همکاری شهرداری و سازمان میراث فرهنگی استان انجام خواهد شد. این در حالی است که میزان و شیوه مداخله در بناهای تاریخی که باید با نیاز و الزامات روز وفق داده شوند نه تنها در ایران بلکه همواره در همه کشورهای دنیا مورد بحث کارشناسان است.

 

به هر روی عرصه‌های شهری ناچار به پذیرش برخی تغییرات در طول زمان هستند. اما همواره این تغییرات باید پیش از اجرا و تصویب در معرض نظرسنجی عمومی و تخصصی قرار گیرد تا پس از اجرا نه تنها با قهر شهروندان رو به رو نشود، بلکه مشارکت شهروندان را به همراه داشته باشد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.