حسین کمالی: تصمیمات اقتصادی که با امکانات و توانایی‌های مردم تناسب ندارد کنار گذاشته شود


حسین کمالی: تصمیمات اقتصادی که با امکانات و توانایی‌های مردم تناسب ندارد کنار گذاشته شود

اخبار,اخبار سیاسی,حسین کمالی

حسین کمالی گفت: متاسفانه گفت‌وگوی اجتماعی بین مردم و دولت همیشه یک سویه بوده است؛ یعنی همیشه دولتی‌ها گفته‌اند و مردم موظف به شنیدن بودند. اینکه مردم بگویند و دولت بشنود در دستور کار قرار نگرفته است. بنابراین ایجاد تریبون‌هایی برای گفت‌وگوی متقابل، نه فرمایشی، الزامی است.

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار در گفتگو با اعتمادآنلاین درباره جزئیات جلسه هفته گذشته دبیران کل احزاب در وزارت کشور توضیحاتی داد. به گفته او در این جلسه درباره موضوعاتی که باعث رنجش بخشی از مردم شد که به عنوان معترض در خیابان ها حضور پیدا کرده اند صحبت و برای حل این بحران راهکاری هایی ارائه شد.

 

کمالی درباره راهکاره های ارائه شده توضیح داد: «در این جلسه تاکید شد که دولت باید تصمیمات خود را در تمام زمینه ها با واقعیات موجود و وضع درآمدی مردم متناسب کند؛ به عبارت دیگر باید تصمیمات اقتصادی که با امکانات و توانایی‌های مردم تناسب ندارد کنار گذاشته شود. مردم تا حدی می توانند گرانی اقلام و کالاهای مصرفی و اساسی را تحمل می کنند، بعد از آن چون نمی توانند اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند، ادامه کار برایشان مشکل و تحملشان تمام می شود.»

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه «یکی از ایراداتی که دراز مدت اتفاق افتاده این است که ما با انباشت بیکار در کشور مواجه هستیم» گفت: «ارتش ذخیره کار در حداکثر حالت ممکن خود در جامعه ما است  که این می تواند برای هر نظام سیاسی خطر تلقی شود. بنابراین کاهش میزان نفرات ارتش بیکار باید در دستورکار دولت قرار کیرد. دولت باید هرچه سریعتر با ایجاد فرصت های شغلی، حتی کوتاه مدت موقعیتی را بوجود بیاورد که آرامش نسبی در بازار کار فراهم شود تا این افراد بعدها با سرمایه‌گذاری در دستگاه های مختلف بتوانند به اشتغال مطلوب دست پیدا کنند.»

 

کمالی درباره راهکار پیشنهادی بعدی احزاب به دولت برای برون‌رفت از بحران پیش رو گفت: «متاسفانه گفتگوی اجتماعی بین مردم و دولت همیشه یک سویه بوده است؛ یعنی همیشه دولتی‌ها گفته‌اند و مردم موظف به شنیدن بودند. اینکه مردم بگویند و دولت بشنود در دستورکار قرار نگرفته است. بنابراین ایجاد تریبون‌هایی برای گفتگوی متقابل؛ نه فرمایشی الزامی است.» 

 

دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: «دولت باید در این زمینه راهکاری را پیدا کند تا گفتگو بین مردم و مسئولان بخش های مختلف شکل گیرد تا افراد احساس کنند ارتباطشان با مرکزیت نظام قطع نیست و می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند. البته شاید در ابتدای کار سخت باشد اما بعد از مدتی به صورت امری عادی و معمولی می شود. در بسیاری از کشورهای دنیا مردم و مسئولان در بخش های مختلف به راحتی می توانند با هم صحبت کنند و مردم بدون مشکل ابراز نظر می کنند. الزاما این نیست که هر وقت مردم خواستند حرف بزنند به خشونت یا به حرکت های تند اجتماعی متوسل شوند.»

 

او خاطرنشان کرد: «این نکات در جلسه دبیران کل احزاب در وزارت کشور مطرح شد که امید است دولت به این مسائل توجه داشته باشد و مردم هم به این نکته توجه کنند که باید امنیت ملی و وحدت ملی را برای خود اصل قرار دهند.»

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.