حجم مبادلات ایران و فرانسه در سال گذشته به رقم ۳٫۸ میلیارد یورو رسید


حجم مبادلات ایران و فرانسه در سال گذشته به رقم ۳٫۸ میلیارد یورو رسید

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,مبادلات ایران و فرانسه
خزانه داری فرانسه وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی این کشور در گزارشی در خصوص مبادلات تجاری فرانسه و ایران در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد حجم مبادلات دو کشور در سال گذشته به رقم ۳٫۸ میلیارد یورو رسید. 

به گزارش ایرنا از سفارت ایران در فرانسه، بر اساس این گزارش مبادلات تجاری فرانسه با ایران که به علت تحریم های اقتصادی ۲۰۱۱ به بعد از رقم ۴٫۳ میلیارد یورو در سال ۲۰۰۶ به ۵۱۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۴ کاهش یافته بود در پایان سال ۲۰۱۷ به رقم ۳٫۸ میلیارد یورو افزایش یافت.

 

بر این اساس صادرات فرانسه به ایران پس از افزایش ۲۸ درصدی و رسیدن به رقم ۷۲۲ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶، در پایان سال ۲۰۱۷ به رقم ۱٫۵ میلیارد یورو رسید.

 

391 میلیون یورو از این رقم مربوط به صادرات قطعات هواپیما (افزایش ۲۶ درصدی) و ۱۴۴ میلیون یورو آن به صادرات قطعات خودرو (۶٫۹) و تولیدات دارو ( ۱۳ درصد) مربوط می شود.

 

طبق گزارش مذکور، فرانسه در سال ۲۰۱۷ نهمین صادرکننده به ایران در سطح جهان و سومین صادر کننده پس از آلمان و ایتالیا بود. فرانسه در سال گذشته پس از ایتالیا، دومین شریک تجاری ایران (مجموع صادرات و واردات) در اتحادیه اروپا بود. در این زمینه نیز آلمان در رده سوم قرار دارد. 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.