حجت‌الاسلام زائری: شخصا موافق حضور بانوان در استادیوم‌ها هستم


حجت‌الاسلام زائری: شخصا موافق حضور بانوان در استادیوم‌ها هستم

اخبار,اخبار ورزشی,حجت‌الاسلام زائری

حجت الاسلام زائری، از روحانیون شناخته شده که در برنامه خندوانه هم حاضر شد در گفتگو با سالنامه خبر ورزشی، نظرات جالبی را ارایه داد.

به گزارش خبر ورزشی، او در خصوص حضور بانوان در استادیوم هایی فوتبال می گوید:« شخصاً موافقم. از نظر دینی و شرعی، به اندازه فهم خودم، مشکلی نمی‌بینم. در عین حال که برای کسانی که نگرانی‌هایی در این زمینه دارند، احترام قائل هستم. به نظرم متأسفانه در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی بابت این موضوع بسیار بی‌اهمیت هزینه زیادی پرداخته، هزینه‌ای که اصلاً لازم نبود و این موضوع اصلاً در حدی نیست که بخواهد در سطح حاکمیت مطرح شود. بی‌‌خود و بی‌جهت موضوع کوچک و بی‌اهمیتی را به یک چالش بزرگ تبدیل کردیم. من از موضوع شرعی صلاحیت ندارم و بحث مراجع عظام است و نظر مسئولان.»

 

در سال های اخیر شاهد حضور روحانیون در فوتبال و در استادیوم های فوتبال بودیم. حجت الاسلام زائری در این خصوص می گوید:« من دقیق یادم هست که سال‌ها قبل در ورزشگاه بودم و یک روحانی عزیز پرچم ایران را روی دوش خود انداخت. من هنوز به این مسئله فکر می‌کنم که این کار درست بود یا نه، آن زمان هنوز فضای مجازی نبود و اخبار به این شکل منتشر نمی‌شد. من فکر می‌کردم که آیا کسانی که ناظر بودند همان تلقی را دارند که هدف آن روحانی بود؟ به نظرم تماشاگر در آن لحظه توقع دارد روحانی در مسجد باشد اما حضور در ورزشگاه هم دلیل بی‌دینی نیست. مردم انتظار دارند هرکس کار خودش را بکند. یکی از مشکلات ما بعد از انقلاب همین دخالت کردن در کارهای یکدیگر است. مربی فوتبال که نباید حدیث و روایت بخواند، آن هم بعد از مسابقه که همه آمده‌اند از او سؤال فنی بپرسند! من روحانی هم نباید در کار فنی فوتبال دخالت کنم. من باید اجازه بدهم قلعه‌نویی و پروین کار خودشان را بکنند. من از این جهت کاراته‌بازی و بیلیارد یک آخوند را بد نمی‌دانم به شرطی که با لباس روحانیت نباشه. داور فوتبال شدی، عیبی ندارد اما نمی‌توانی با لباس روحانی بروی داوری! کشیش هم نمی‌تواند چنین کند.»

 

اما جادوگری در فوتبال که به سوژه اصلی این روزهای فوتبال تبدیل شده است. حجت الاسلام زا ئری در این باره می گوید:« همان زمان دوستان برنامه ۹۰ سراغم آمدند و حرف‌هایم را همه شنیدند. خود ما در خانواده مذهبی و فضای دینی بزرگ شده‌ایم. چنین چیزی نه دیده و نه شنیده‌ایم. همه ما، این قصه هم ربطی به ایران و اسلام ندارد. اعتقاد به مسائل فرامادی همیشه بوده و انحراف هم فراوان است. دو مسئله خیلی جدی است در این حوزه؛ اول- ربطی به اعتقادات ندارد و پای دین را وسط نکشید. امثال من که عمامه به سر داریم باید تأکید کنیم که این دین نیست. اسلام به اصل وجود جادو و سحر اعتراف دارد و در قرآن هم هست ولی ربطی به دین ندارد و دوم- پای این مسائل را به محیط پاک ورزش نکشید. اگر کسی نماز می‌‌خواند، به امام حسین اعتقاد دارد، نباید آن را به میدان فوتبال بکشد. طرف مقابل هم خدا دارد و قرار نیست خدا جور کم‌کاری ما در کار فنی و ورزش کردن را بکشد.»

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.