جوش صورت و ۸ نکته که در مورد آن هرگز نمی دانستید!

 

جوش صورت و ۸ نکته که در مورد آن هرگز نمی دانستید!

 

جوش و آکنه یکی از شایعات پوستی است که تاثیر بسیاری در زیبایی صورت تان دارد

جوش و آکنه یکی از شایعات پوستی است که تاثیر بسیاری در زیبایی صورت تان دارد. در این مقاله قصد داریم به ۸ نکته در مورد جوش صورت تان اشاره کنیم که ممکن است ندانید.

۸ نکته‌ای که درباره جوش‌ها نمی‌دانستید

۱ – بسیاری از جوان‌ها و نوجوان‌ها تا وضعیت جوش‌هایشان بهتر می‌شود در مصرف داروها سهل‌انگاری می‌کنند، در حالی که مصرف داروهای خوراکی یا موضعی حتی در صورت بهبود کامل، باید به صورت دوز ادامه‌دار و نگهدارنده تداوم داشته باشد چون تا زمانی که فردی استعداد ژنتیکی دارد، پوست آماده جوش‌زدن است. کم‌طاقتی یکی از مهم‌ترین مشکلات است. اثربخشی درمان‌های دارویی زمانبر است و ۶ ماه تا ۱ سال طول می‌کشد تا نتیجه‌بخش‌بودنش را نشان دهد و نباید منتظر باشید داروی آکنه مانند یک مسکن عمل کرده و شما را در عرض ۱ ساعت مداوا کند.

۲ – مبتلایان مدام جلوی آینه می‌ایستند و حرص می‌خورند. این استرس روند درمان را مختل می‌کند. توصیه می‌کنم استرس‌تان را مهار کنید تا پوست بهتری داشته باشید.

۳ – از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید. درمان خودتان را به دیگران توصیه نکنید چون این درمان‌ها در افراد گوناگون یکسان نیستند. برخی داروها می‌تواند باعث ایجاد عارضه در فردی شود ولی برای دیگری بی‌اثر باشد.

۴ – جوش و آکنه را دستکاری نکنید. قابلیت‌ها و ویژگی‌های پوست افراد با هم متفاوت است. به همین دلیل جای جوش روی پوست برخی افراد می‌ماند ولی آنچه نباید فراموش کرد این است که مهم‌ترین علت ماندن جای جوش دستکاری آن است.

۵ – تغذیه‌تان را اصلاح کنید. کسی که جوش می‌زند باید عادت خود را بشناسد، مثلا اگر با خوردن شکلات یا فست‌فود جوش می‌زند باید از آنها پرهیز کند.

۶ – عادت‌های نادرست را کنار بگذارید. اگر شما زمان اصلاح یا بند انداختن صورت فشار کمتری وارد کرده و مدت کوتاهی پوست را تحریک کنید، به خودتان کمک کرده‌اید.

۷ – کمتر آرایش کنید. استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی به‌خصوص مواد چرب به زیاد شدن جوش‌ها منجر می‌شود. گاهی افراد مبتلا به آکنه با انواع مواد آرایشی و دستکاری سراغ جوش‌ها می‌روند که این کار علاوه بر ایجاد زخم و خراشیدگی روی پوست، جوش‌ها را از حالت استریل خارج می‌کند. همچنین استفاده از موارد آرایشی نامناسب یا کرم‌های مرطوب‌کننده یا ضدآفتاب‌های معمولی می‌تواند سبب تشدید آکنه و مقاومت درمان جوش شود.

۸ – خبر خوب اینکه ما در علم پزشکی پدیده‌ای به نام جوش درمان‌ناپذیر نداریم و عنوان درمان‌ناپذیر یا غیرقابل‌درمان برای آکنه اشتباه است. با صبوری و پیگیری این نوع جوش (جوش سرکش) یا آکنه مقاوم به درمان خوب می‌شود و اصلا مشکل حادی نیست. متخصصان پوست در بررسی آکنه‌ها ۴ عامل اصلی را برای درمان در نظر می‌گیرند؛ میزان تجمع باکتری‌ها در محل بروز جوش‌ها که نقش مهمی در ایجاد جوش و تشدید آن دارد، وضعیت مجاری پیلوسباسه و میزان ترشح سبوم و درنهایت هورمون‌ها. وقتی آکنه یک بیمار درمان نمی‌شود، اولین علت آن می‌تواند بی‌توجهی به یکی از این ۴ عامل باشد.

منبع : salamat.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.