جنگ دیدنی بین کروکودیل و کفتارها، کروکودیل کفتار

کروکودیل کفتار

جنگ دیدنی بین کروکودیل و کفتارها

کروکودیل کفتار

خسارتى که قرآن براى انسان بیان مى کند چه تعریفى دارد؟
آیا به خاطر از دست دادن لحظات عمر است. یا اینکه در هنگام تولّد جاهل بوده است و هیچ اطّلاعى از وضعیّت دنیا و برنامه هایش نداشته، چون از غرور و تکبّر، خودبزرگ بینى، حسادت، نفاق و دو رویى، و … استفاده مى کند، با اینکه همه اینها واقعیّات غیر قابل انکارى هستند ولى در آیات بعد همین سوره، نکاتى آمده است، که خسارت را به خوبى روشن مى کند.
قرآن این اطلاق را، با یک حقیقتى مقیّد مى کند که مى تواند در وجود انسان شکل بگیرد و آن مسئله ایمان است [إِلّا الَّذینَ آمَنوا …] همه در خسارتند مگر کسانى که مؤمن باشند، یعنى ایمان تنها راه مبارزه و مقابله، با خسارت همیشگى است.
در این صورت جایگاه رفیع ایمان، و اثر بسیار مفیدش، به خوبى معلوم گردید ولى بیشترین علاقه ها به سوى شکافتن ایمان و درک خصوصیّات آن، معطوف مى گردد تا ضمن نجات از این خسارت بزرگ و همیشگى، از تعریف صحیح ایمان هم آگاه شویم.
س- ایمان به خداى متعال چه تعریفى دارد؟
ج- پذیرفتن واقعیّات و سر تسلیم بر آن نهادن است، هر انسانى باید خالق و یا مخلوق بودنش را روشن سازد تا بتواند بدون هیچ مانعى به مسیرش ادامه دهد.
وقتى که محیط زندگى بر طبق واقعیّات پیش مى‏رود هیچ نوع ادّعائى نمى‏تواند در آن اثرگذار باشد در این صورت به هر عاقل و خردمندى لازم است شناسنامه خویش را با دلیل و برهان، روشن سازد.

آیا ادّعاى خالقیّت دارى؟ آیا خودت، خودت را آفریده‏اى؟ آیا مى توانى به تمام آرزو و خواسته‏هایت بدون هیچ مانعى نائل شوى؟ و …؟
جواب همه آنها این است که انسان مخلوق است در این میان مطلب واضح مى‏شود، وقتى که مخلوق بودن را پذیرفتى پس باید، بدون کمترین توقّف، تمام برنامه هاى خالق خویش را، با عشق و علاقه مندى پذیرفته و عمل کنى و این معناى ایمان است.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.