جلیقه زردها: الیزه در تیراندازی استراسبورگ دخالت داشت

جلیقه زردها: الیزه در تیراندازی استراسبورگ دخالت داشت

جلیقه زردها: الیزه در تیراندازی استراسبورگ دخالت داشت

اخبار,اخبار بین الملل

در حالی که گمانه زنی ها برای اهداف تیراندازی شب گذشته (سه شنبه شب) در استراسبورگ فرانسه همچنان ادامه دارد، برخی از مخالفان، دولت مکرون را به مشارکت در این تیراندازی متهم می کنند.

 

یک فرد مسلح به سلاح گرم ساعت ۲۰ دیروز در یکی از شلوغ ترین خیابانهای استراسبورگ به روی مردم آتش گشود که در جریان آن سه تن گشته و شماری زخمی شدند. 

 

به گزارش پایگاه اینترنتی لوپاریزین، برخی از رهبران معترضان فرانسه که به ‘جلیقه زردها’ شهرت یافته اند، معتقدند، دست دولت فرانسه را پشت حمله استراسبورگ می بینند.

 

معترضان معتقدند که دولت فرانسه این سناریو را ترتیب داده است تا فضای حاکم بر کشور را از وضعیت کنونی خارج کرده و امنیتی کند و به این بهانه می خواهد صدور مجوز گردهمایی و تظاهرات ضد دولتی را متوقف نکند. 

 

اتهام زنی ها علیه دولت فرانسه در حالیست که مقامات این کشور تاکنون درباره تروریستی بودن یا نبودن ماجرای تیراندازی استراسبورگ با دیده تردید نگاه می کنند.

 

در همین ارتباط، ‘مارین لوپن’ رئیس راست گرای تجمع ملی فرانسه که همواره از همان ابتدای اعتراض ها در فرانسه انگشت اتهام را به سوی شخص رئیس جمهوری نشانه رفته بود، گفت: تظاهرات حق مردم است و ربطی به حادثه استراسبورگ ندارد. مردم باید منسجم تر در شنبه آینده در خیابان ها حضور داشته باشند. 

 

هم اکنون، صدها تن از نیروهای امنیتی فرانسه در تعقیب فرد تیراندازی هستند که سه شنبه شب در یک بازار کریسمس در شهر استراسبورگ دست کم سه تن را کشت و چندین تن دیگر را مجروح کرد و در پی آن، دولت فرانسه هشدار امنیتی را افزایش داده و کنترلهای مرزی را تقویت کرده است.

 

کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه اعلام کرد حدود ۳۵۰ تن شامل نیروهای پلیس و سربازان و شماری بالگرد در جست و جوی فرد تیرانداز هستند. 

 

این فرد مسلح ساعت ۲۰ دیروز در یکی از شلوغ ترین خیابانهای استراسبورگ به روی مردم آتش گشود و جمعیت شتابان به هر سو پا به فرار گذاشتند. 

 

پس از این ماجرا، امانول مکرون رئیس جمهور فرانسه پس از برگزاری نشست بحران با مقامات کابینه ، در توئیتر بر همبستگی تمام ملت فرانسه تاکید کرد.

 

تدابیر امنیتی در سال های اخیر در پی یک رشته حملات افراد مسلح تشدید شده است و بازار استراسبورگ نیز از مدتها پیش به عنوان یک هدف احتمالی شناخته شده بود. 

 

شهرهای بزرگ فرانسه هفته ها است که شاهد تظاهرات ضد دولتی علیه سیاست های اقتصادی مکرون است.

 

ایرنا

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.