جسد یک زن و مرد دیگر در حادثه کوهنوردی پیدا شد


جسد یک زن و مرد دیگر در حادثه کوهنوردی پیدا شد

رییس هیات کوهنوردی استان لرستان می گوید که هم اکنون دو جسد دیگر پیدا شد و تلاش برای پیدا کردن مابقی کوهنوردان گمشده ادامه دارد.

آرش قیاسیان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد ریزش بهمن در اشتران کوه، اظهار کرد: این تیم پانزده نفره به دلیل آمدن بهمن پراکنده شدند و متاسفانه هشت نفر از آنها مفقود شدند که از این هشت نفر،  سه نفر فوت شده اند و تلاش برای پیدا کردن پنج نفر دیگر ادامه دارد. شش نفر از این کوهنوردان پیدا شدند که متاسفانه یک نفر از آن ها به دلیل سرمازدگی شدید جان خود را از دست داد. هم اکنون جسد دو کوهنورد دیگر به نام های مهشید جان محمدی و ناصر اکبری پیدا شدند.

 

او ادامه‌ داد: سرپرست تیم کوهنوردی از هیمالیا نوردان خبره خراسان بود که باشگاه هم دارد. در تقویم خود این باشگاه این برنامه صعود را گذاشته بود و ۱۵ کوهنورد عازم این منطقه شدند. آنها حتی هیچ هماهنگی با ما نکرده بودند. این تیم چهارشنبه هفته‌ قبل وارد منطقه شدند، اما متاسفانه روز پنجشنبه در برگشت به دلیل نامساعد بودن شرایط جویی دچار مشکل شدند.

 

قیاسیان در پاسخ به این سوال که کوهنوردان آماتور بودند یا خیر؟ گفت‌: نه. آنها آموزش دیده بودند. همان طور که گفتم سرپرست آنها نیز از خبره‌های این رشته است، اما آنها به دلیل توجه نکردن به هشدارهای هواشناسی به این حادثه دچار شدند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که یکی از کوهنوردان به دلیل سرمازدگی جان خود را از دست داد و هم تیمی‌های او نیز نتوانستند کمکی به او کنند، توضیح داد: آن منطقه پر شیب و هوا بسیار سرد است. پاسی از شب گذشته بود که آنها دچار سانحه شدند. امدادرسانی در آن شرایط بسیار سخت است. کوهنوردان خود تحلیل رفته بودند و شرایط نامساعد بود. آنها نمی‌توانستند حتی خودشان را جمع و جور کنند تا این که بخواهند به دیگری هم کمک رسانی کنند.

 

رییس هیات کوهنوردی لرستان در پاسخ به این سوال که امدادرسانی در چه زمانی اتفاق افتاد؟ توضیح داد: نیمه‌های شب آن تعداد که سالم بودند تلفنی اطلاع رسانی کردند. چند نفر از کوهنوردان ساعت دو بامداد به منطقه عازم شدند، اما آنها نقطه حادثه را  نمی دانستند و بعد از پنج – شش ساعت متوجه شدیم که حادثه در کدام نقطه رخ داده است. ابتدا ما سمت قله را برای یافتن آنها جستجو می کردیم. این بهمن حدودا در ارتفاع ۲۲۰۰ متری اشتران کوه رخ داده  و کوهنوردانی که در سلامت به سر می بردند در پناهگاه اول که به سلیمانی معروف است پیدا شدند.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.