جزییات مصاحبه پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دکتری اعلام شد


جزییات مصاحبه پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دکتری اعلام شد

  اخبار دانشگاه ,خبرهای  دانشگاه  ,تست کنکور

مشاور عالی سازمان سنجش کشور با تاکید بر اینکه مصاحبه پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دکتری از این هفته آغاز می شود،‌گفت: داوطلبان تا ۲۲ آبان فرصت دارند سوالات خود را درخصوص کارنامه و نتایج انتخاب رشته به سازمان سنجش ارسال کنند. 

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده کارنامه نتیجه انتخاب رشته داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D)  نیمه متمرکز سال ۹۶ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نموده‌اند به همراه اطلاعیه‌ سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه ۱۵ آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

 

وی در ادامه تصریح کرد:‌ داوطلبانی که در کد رشته ‌محل‌های انتخابی، دارای نمره علمی لازم می باشند ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی دانشگاه مربوط، با همراه داشتن مدارک لازم در مراحل ارزیابی تخصصی ( آزمون کتبی، مصاحبه و ….) و مطابق اطلاعیه مندرج در سایت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی زیربط شرکت نمایند.

 

 مشاور عالی سازمان سنجش کشور تاکید کرد: داوطلبانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای ارزیابی تخصصی اقدام کنند که کد رشته محل مربوط را در فرم انتخاب رشته خود انتخاب نموده و حدنصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

 

دکتر توکلی تاکید کرد:  داوطلبان منحصراً میتوانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام ارزیابی تخصصی(آزمون کتبی، مصاحبه و … ) اقدام نمایند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند. همچنین داوطلبانی که براساس کارنامه منتشره در سایت این سازمان در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم میباشند، لازم است قبل از مراجعه به محل مصاحبه، ابتدا به اطلاعیه دانشگاه ذی ربط (مندرج در سایت دانشگاه) مراجعه و براساس آن در آزمون کتبی و مصاحبه دانشگاه ذی ربط شرکت نمایند. 

 

به گفته وی، در صورتی که برنامه زمانی خاصی برای مراجعه داوطلبان جهت مصاحبه از سوی دانشگاهی اعلام نشده بود، داوطلبان براساس برنامه زمانی مندرج در این اطلاعیه می توانند به دانشگاه مربوط مراجعه نمایند. آن‌دسته از داوطلبانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی تکمیل ظرفیت آزمون دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه) قرار گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۳۹۷ نخواهند بود.

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی یا مکاتبات واصله از موسسات آموزش عالی، تغییراتی درظرفیت‌های بعضی ازکدرشته‌محل‌ها صورت گرفته است که پذیرش نهایی  توسط دانشگاه باتوجه به ظرفیت نهایی صورت خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: کلیه داوطلبانی که انتخاب رشته نموده‌اند، وضعیت علمی آنها در کارنامه در هریک از کدرشته‌محل‌های انتخابی منعکس گردیده است، چنانچه داوطلبان درخصوص کارنامه نتایج انتخاب رشته سئوالاتی  داشته باشند، لازم است حداکثر تا تاریخ ۲۲ آبان منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان تقاضای خود را ارسال نمایند. به تقاضاهایی که به نحو دیگری و یا بعد از تاریخ فوق ارسال گردد، پاسخ داده نخواهد شد.

 

دکتر توکلی گفت: گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی (مطابق با مفاد مندرج در بند ۲ صفحه ۹ دفترچه‌ شماره ۱ آزمون)، حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هر کدرشته محل و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد:  آن‌دسته‌ از داوطلبانی که‌ قبلاً در ردیف پذیرفتگان نهایی آزمون دکتری «Ph.D» سال ۱۳۹۶ (در هریک از دوره ها) قرار گرفته و به عنوان قبولی اعلام شده‌اند، چنانچه در ردیف پذیرفتگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت (در هریک از دوره ها اعم از روزانه و یا … ) نیز قرار بگیرند، قبولی قبلی آنان «کان‌لم‌یکن» تلقی گردیده و مطابق ضوابط، می‌بایست در کدرشته قبولی جدید ثبت‌نام نموده و ادامه تحصیل نمایند و هیچ‌گونه تقاضایی بعد از اعلام نتایج، پذیرفته نخواهد شد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.