تویوتا از کود گاوی انرژی پاک تولید می کند


تویوتا از کود گاوی انرژی پاک تولید می کند

 

خودروسازی تویوتا,شرکت خودرو سازی تویوتا

تویوتا تمرکز سرمایه گذاری خود را روی فناوری سلول های سوختی قرار داده است

 

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا به تازگی قدم های جذابی در قلمرو منابع انرژی‌ پاک و تجدید‌پذیر برداشته‌است.

شرکت تویوتا قصد دارد در ایالت کالیفرنیای آمریکا نیروگاهی بنا کند که می‌تواند گاز متان ایجاد شده در کود‌های گاوی را به آب، برق و هیدروژن تبدیل کند.

 

طرح این پروژه که Tri-Gen نام دارد در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شده‌است. این نیروگاه که قرار است در بندر لانگ‌بیچ در کالیفرنیا بنا شود، اولین نیروگاه تولید مولد برق و هیدروژن ۱۰۰ درصد تجدید‌پذیر تجاری در جهان به شمار می‌رود. تویوتا انتظار دارد این نیروگاه در سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری برسد.

 

قرار است این نیروگاه توانایی تولید انرژی روزانه مورد نیاز ۲۳۵۰ خانه معمولی و سوخت هیدروژنی مورد نیاز ۱۵۰۰ خودروی هیدروژنی را داشته باشد. تویوتا تخمین زده که این نیروگاه روزانه از توانایی تولید ۲٫۳۵ مگاوات برق و ۱٫۲ تن هیدروژن برخوردار خواهد بود. این مجموعه به یکی از بزرگترین ایستگاه های سوخت رسانی هیدروژنی جهان نیز مجهز خواهد بود.

 

تویوتا تمرکز سرمایه گذاری خود را روی فناوری سلول های سوختی قرار داده است، سلول‌هایی که از آنها در ساخت خودروی میرای تویوتا و خودروی جدید این شرکت به نام Prohect Portal استفاده می‌شود. هدف این شرکت کاهش شدید تاثیر فعالیت‌ها و محصولاتش بر محیط زیست است.

 

این شرکت به تازگی هدفی را برای خود تعیین کرده است که تا سال ۲۰۴۰ تولید موتورهای درون سوز سنتی را متوقف کند و تا سال ۲۰۵۰ نیز میزان آلودگی کربنی خودروهای خود را ۹۰ درصد کاهش دهد.

 

منبع : hamshahrionline.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.