توضیح قاضی افتخاری پیرامون تشکیل پرونده در دادگاه کیفری


توضیح قاضی افتخاری پیرامون تشکیل پرونده در دادگاه کیفری

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حادثه خیابان پاسداران
سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران روند رسیدگی به پرونده‌های مطرح در دادگاه کیفری را تشریح کرد. 

به گزارش ایسنا، قاضی محسن افتخاری پس از پایان اولین جلسه رسیدگی به پرونده حادثه خیابان پاسداران در جمع خبرنگاران، گفت: پس از جلسه دادگاه فرصت ۷ روزه وجود دارد تا طی این فرصت حکم انشاء، صادر و به اصحاب دعوا ابلاغ شود. پس از ابلاغ حکم، ۲۰ روز فرصت فرجام‌خواهی وجود دارد و پس از فرجام‌خواهی پرونده به دیوان عالی ارجاع ارائه می‌شود.

 

وی افزود: بعضی افراد بدون داشتن دانش حقوقی مطالبی را اعلام می‌کنند که ما به آنها کاری نداریم؛ زیرا ما بر اساس قانون کار را پیش می‌بریم.

 

سرپرست دادگاه‌ کیفری یک استان تهران تصریح کرد: متهم می‌تواند وکیل بگیرد یا در غیر این صورت دادگاه وکیلی را برایش معین می‌کند. ما یکسری موارد را ناگزیر به رعایت هستیم. به طور کلی وقتی پرونده بدست ما می‌رسد ظرف ۵  روز به طرف دعوا ابلاغ می‌شود که اگر ایرادی دارد آن را بگویند، پس از اینکه اصحاب دعوا پرونده را ملاحظه کردند، وکیل معرفی می‌کنند و بعد از ۱۰ روز مهلت دارند محتویات پرونده را مطالعه کرده و اگر اعتراضی دارند آن را اعلام کنند.

 

افتخاری ادامه داد: این ۱۰ روز را ناگزیریم که رعایت کنیم و اگر نکنیم اشکال قانونی وجود دارد. پس از ۱۰ روز دادگاه مکلف است جلسه مقدماتی بگذارد که در آن جلسه دادگاه باید این مراحل طی کند و قضات پرونده را ملاحظه کنند تا گزارش را تنظیم کرده و محتویات پرونده را ببینند. اگر این موارد بررسی شد و مشکلی وجود نداشت وقت رسیدگی داده می‌شود. از روزی که پرونده به دادگاه کیفری می‌آید تا اولین جلسه دادرسی این مراحل وجود دارد که باید طی شود.

 

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران درباره وکیل تسخیری گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران افرادی را به دادگاه معرفی می‌کنند که یک یا دو نوبت به صورت فی مابین برای اصحاب دعوا کار وکالت انجام دهند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.