تماس‌های قریب‌الوقوع فرانسه و اسرائیل درباره بررسی استعفای حریری


تماس‌های قریب‌الوقوع فرانسه و اسرائیل درباره بررسی استعفای حریری

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,ماکرون و نتانیاهو

یک منبع عالی رتبه فرانسوی اعلام کرد که رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر اسرائیل ظرف روزهای آتی در تماسی تلفنی درخصوص تحولات لبنان و استعفای سعد حریری گفت‌وگو خواهند کرد. 

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از یک منبع عالی‌رتبه فرانسوی نوشت، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تماسی را با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بررسی تحولات لبنان پس از استعفای سعد حریری برقرار خواهد کرد.

 

این منبع با بیان اینکه این گفت‌وگو چندین بار بین این دو مقام به تعویق افتاد، تصریح کرد، پاریس می‌داند که اسرائیل احساس تهدید می‌کند و در جبهه نخست رویارویی میان حزب الله و عربستان قرار دارد.

 

ماکرون در روز نهم نوامبر برای بررسی پرونده‌های منطقه‌ای به ویژه مسائل یمن و لبنان و تضمین ثبات در منطقه، به ریاض سفر کرد.

 

شبکه المیادین محتوای دیدار بین ماکرون و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را منتشر کرد.

 

طبق گفته محافل فرانسوی، این دیدار باعث عمیق‌تر شدن شکاف‌ها میان پاریس و ریاض شد و رویکردها نسبت به مسائل سیاست خارجی در خاورمیانه به ویژه در یمن و لبنان متفاوت بود.

 

در همین حال، امیل لحود، رئیس جمهوری پیشین لبنان در سخنانی خاطرنشان کرد، آن اعمال فشارهایی که علیه لبنان صورت می‌گیرد، با سفارش آمریکا، اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است و کسانی که در جنگ در سوریه شکست خورده‌اند در حال حاضر لبنان را تهدید می‌کنند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.