تلاش ترامپ برای تبرئه از رسوایی‌های رئیس سابق ستاد انتخابی‌اش


تلاش ترامپ برای تبرئه از رسوایی‌های رئیس سابق ستاد انتخابی‌اش

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به بازداشت رئیس سابق ستاد انتخاباتی اش توسط «اِف بی آی» واکنش نشان داد.

به گزارش مهر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیام هائی در حساب کاربری خود در توئیتر در تلاش برای تبرئه از رسوایی‌های رئیس سابق ستاد انتخابی‌اش بار دیگر به این رویداد واکنش نشان داد.

 

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اخبار جعلی تمام وقت مشغولند. همانطور که وکیل مدافع «پل مَنَفورت» گفت هیچ تبانی وجود نداشته و موضوعاتی ذکر شده، مدت ها قبل از پیوستن او به ستاد انتخابات من (انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶) روی داده است.

 

ترامپ در توئیت دیگری این چنین ادامه داد: تعداد اندکی یک داوطلب جوان و دون مایه به نام «جرج» (جرج پاپادوپولوس) را می شناختند که پیشتر نیز ثابت کرده بود که دروغگو است.

 

ترامپ در ادامه افزود: (اوضاع) دموکرات ها را بررسی کنید!

 

این درحالیست که منظور ترامپ از «جرج» به «جرج پاپادوپولوس» است. وی ابتدا به اداره پلیس فدرال آمریکا درباره تعاملات و روابط خود با مقام های روسیه و ارتباط با رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ مطالبی را گفته بود؛ اما مدتی بعد اعلام کرد که «اف‌بی‌آی» را گمراه کرده است.

 

لازم به ذکر است، «پل مَنَفورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ روز گذشته خود را به «اف‌بی‌آی» تسلیم کرده بود.

 

«پل مَنَفورت» که برای مدتی ریاست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا را بر عهده داشت و سپس از سمتش استعفا داده بود، دیروز همراه با وکیل خود در دفتر پلیس «اف‌بی‌آی» در واشنگتن دی سی حاضر شد. 

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پی این رویداد، با انتشار پیامی در حساب کابری خود در توئیتر به بازداشت وی واکنش نشان داده و اعلام کرده بود: این موضوع (بازداشت مَنَفورت) مربوط به سال‌های قبل است. چرا هیلاری حقه‌باز و دموکرات‌ها محور تمرکز نیستند؟

 

این نخستین اتهام رسمی در پرونده دخالت ادعائی روسیه در انتخابات آمریکا به حساب می آید که از سوی «رابرت مولر» دادستان ویژه این کشور در حال پیگیری است.

 

گفتنی است، نیویورک تایمز پیشتر از صدور قرار تعقیب برای «پل مَنَفورت» (Paul Manafort) رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و «ریک گِیتس» (Rick Gates) شریک تجاری وی خبر داده بود.

 

این در حالیست که رسانه‌های آمریکائی در روزهای گذشته گزارش داده بودند که نخستین بازداشت در جریان تحقیقات مربوط به اتهام دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دیروز ۳۰ اکتبر انجام می‌گیرد.

 

پرونده تحقیقات در این رابطه در اختیار «رابرت مولر» رئیس پیشین اِف‌بی‌آی و «مستشار ویژه‌ای» است که از طرف وزارت دادگستری ایالات متحده در ۲۷ اردیبهشت ماه انتخاب شد. ۳ روز پیش خبرگزاری رویترز و شماری دیگر از رسانه‌ها گفته بودند هیئت منصفه‌ای که برای بررسی دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال گذشته تشکیل شده، اتهاماتی را علیه یک نفر در این پرونده مطرح کرده‌ است.

 

گفتنی است، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا دیروز دوشنبه با انتشار پیام هائی در حساب کاربری خود در توئیتر، «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور این کشور را از دخالت در تحقیقات دربارۀ دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آمریکا منع کرده بود.

 

 

رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا در این پیام توئیتری خطاب به ترامپ نوشت: رئیس‌جمهور نباید تحت هیچ شرایطی در کار دادستان ویژه دخالت کند. اگر وی این کار را انجام دهد، کنگره باید فوراً و بدون قید و شرط و به صورت دوحزبی واکنش نشان دهد تا اطمینان حاصل شود که تحقیقات مذکور ادامه پیدا می‌کند.

 

 

 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.