تلاش برای یافتن مابقی کوهنوردان گمشده در اشترانکوه


تلاش برای یافتن مابقی کوهنوردان گمشده در اشترانکوه

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,کوهنورد

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به آخرین وضعیت کوهنوردان گمشده گفت: ۶۰ کوهنورد حرفه‌ای در محل مستقر هستند.

رضا آریایی در گفت‎وگو با  ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت گروه کوهنورد مشهدی حادثه‎دیده اظهار کرد: هم اکنون هیأت کوهنوردی استان و هلال احمر از دیروز در آنجا مستقر هستند.

 

وی با بیان اینکه جستجوی افراد مفقود شده کار بسیار سختی است چراکه باید جابجایی نیروها صورت گیرد، افزود: هم اکنون دمای منطقه به شدت کاهش پیدا کرده و سرما بیداد می‌کند و با توجه به صعب‌العبور بودن از هلی‌بورد استفاده می‌کنیم.

 

آریایی از انتقال نیروها به وسیله ۲ فروند هلیکوپتر خبر داد و بیان کرد: با توجه به شیب تند و احتمال بارش بوران و کولاک عملیات جستجو و گشت‎زنی با احتیاط انجام می‎شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران لرستان تصریح کرد: ۶۰ کوهنورد حرفه‌ای در این محل مستقر هستند و طبق آخرین آمار تعداد دقیق کوهنوردان ۱۵ نفر بوده که تابحال ۲ کشته، ۶ نجات‎یافته و هفت مفقودی داشته‎اند.

 

وی با بیان اینکه از مفقودی‌ها ۲ نفر زن بوده‎اند، اضافه کرد: تمام امکانات را بسیج کرده‌ایم و نمی‌توانیم احتمال زمان دقیقی را برای یافتن آنان اعلام کنیم.

 

آریایی با اشاره به اینکه وزش باد کار را سخت‌تر می‌کند، گفت: امکان سقوط مجدد بهمن وجود دارد و به همین خاطر هلی‌کوپترها را به محل دقیق سقوط اعزام نمی‌کنیم ولی در نزدیک‌ترین مکان هلی‌بورد انجام خواهد شد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.