تلاش ایران برای لغو ویزا با عراق

تلاش ایران برای لغو ویزا با عراق

تلاش ایران برای لغو ویزا با عراق

اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و عراق

معاون سفیر کشورمان در بغداد اعلام کرد که مسئولان ایرانی در تلاش هستند تا ویزای سفر به ایران و عراق را لغو کنند.

به گزارش ایسنا، موسی علیزاده، معاون سفیر ایران در بغداد در گفت‌وگو با شبکه المربد گفت: کنسولگری ایران در بصره به زودی فعالیت‌های خود را از سرمی گیرد تا برای شهروندان عراقی که تمایل به سفر به ایران را دارند ویزا صادر کند.

 

وی افزود: کنسولگری ایران در بصره کاملا آماده است و تنها برخی امور ساده اداری مانده است تا فعالیت خود برای صدور ویزاها را آغاز کند.

 

معاون ایرج مسجدی همچنین اعلام کرد که مسئولان ایرانی با همکاری دولت عراق در تلاش هستند تا ویزای سفر ایران و عراق را لغو کنند و طی ماه های آینده استان های ایران را برای ورود و خروج مسافران عراقی همانند مناطق آزاد کنند.

 

وی گفت: ایران گفت‌وگو با دولت عراق در این رابطه را آغاز کرده است و ما آمادگی کامل داریم که این مساله را اجرایی کنیم.

 

 به گزارش ایسنا ، ساختمان جدید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره پیش از این در روز سه شنبه ۲۰ شهریور با حضور سفیر ایران در بغداد ، استاندار بصره و جمعی از نمایندگان مجلس عراق و سران قبایل و علمای شیعه و سنی افتتاح شد و پرچم ایران بر فراز آن به اهتزاز درآمد.

 

پیش از این عصر روز جمعه ۱۶ شهریور تعداد از معترضان عراقی در بصره در اقدامی مشکوک و خرابکارانه به  کنسولگری  ایران در بصره حمله کردند و آن را به آتش کشیدند موضوعی که با محکومیت گسترده مقامات ایرانی و عراقی همراه شد.

 

در رابطه با مساله لغو ویزا نیز سید صدر الدین قبانچی،امام جمعه نجف پیش از این گفت: از مسئولان عراقی درخواست داریم که ویزای زائرین ایرانی در زیارت اربعین را لغو کنند و این امر خدمت به امام حسین(ع) خواهد بود. از دولت انتظار داریم که موضعی همانند موضع ملت عراق اتخاذ و به زائران خدمت کند.

 

وی با بیان اینکه لغو ویزای زائران اربعین به معنای همدلی و همبستگی با ملت ایران است، از کسانی که زائرین ایرانی را از مرزها به کربلا و نجف بطور رایگان منتقل می کنند تقدیر و تشکر کرد.

 

براساس این گزارش، اخیرا شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر یک دلار شدن ویزای عراق منتشر شد که وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای این شایعات را تکذیب کرد.

 

احمد محجوب، سخنگوی وزارت‌خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: هزینه ویزا برای تمامی اتباع دیگر کشورها جهت سفر زیارتی همچنان ۴۰ دلار است و شایعات در خصوص کاهش یا لغو این هزینه نادرست است. مسأله‌ای که در برخی شبکه‌های اجتماعی آمده است مربوط به ۱۰ دلار هیأت گردشگری است و هزینه رسمی روادید نیست.

 

دبیر ستاد اربعین نیز با رد شایعه ویزای یک دلاری اربعین امسال گفت: ویزای اربعین امسال ۴۱ دلار برای زائران ایرانی تعیین شده است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.