تقویت پوست سر، کلید حفظ ریشه مو


تقویت پوست سر، کلید حفظ ریشه مو

کلید حفظ ریشه های سالم مو، تقویت پوست سر است‎

 

فولیکول های مو در ناحیه پوست رشد می کنند بنابراین طبیعی است که  برخی مشکلات ایجادشده برای مو، ناشی از ضعیف شدن پوست سر باشد. بیراهه نگفته ایم که کلید حفظ ریشه های سالم مو، تقویت پوست سر است .بسیاری از ما می خواهیم پوست سر خود را تقویت کنیم تا جلوی شکستگی و ریزش مو گرفته شود. در حالی که عوامل متعددی وجود دارد که می تواند بر این مشکلات تأثیر بگذارد اما توجه به حفظ ریشه ها، یکی از مهم ترین نکات است. در واقع رعایت نکات ساده ای می تواند به تقویت پوست سر و در نتیجه ریشه های مو منجر شود.

  

نکاتی برای تقویت پوست سر

 

*  از محصولات مناسب استفاده کنید

استفاده از محصولات مناسب بر اساس نوع موی شما از ریزش مو و حساسیت جلوگیری خواهد کرد. به عنوان مثال، فردی با فولیکول های خشک نباید از شامپوی مخصوص موهایی با فولیکول های چرب استفاده کند. علاوه بر این باید از تغییر مداوم و هر چند هفته یک بار محصولات بهداشتی اجتناب کنید.

 

*  پوست سر را ماساژ دهید

ماساژ روزانه پوست سر باعث افزایش گردش خون می شود به طوری که موهای شما سریع تر رشد می کند. از نوک انگشتان خود استفاده کنید و برای به دست آوردن بهترین نتایج، از روغن های گیاهی استفاده کنید.

 

* از حرارت بیش از حد اجتناب کنید

قرار گرفتن موها در معرض حرارت زیاد توسط سشوار یا اتوی مو، باعث آسیب  موها خواهد شد. آن ها ممکن است در ابتدا مدل های مختلفی را در اختیار شما قرار دهند اما با گذشت زمان می توانند به فولیکول های مو آسیب برسانند و باعث ریزش مو شوند.

 

* رژیم غذایی سالم را حفظ کنید

تغذیه  مناسب برای تقویت پوست سر ضروری است. با پیگیری یک رژیم سالم، موهای قوی و سالم را حفظ کنید. مهم است که مطمئن شوید پروتئین، ویتامین های A، B و E و آهن را به مقدار کافی دریافت می کنید.

 

تقویت پوست سر

* استرس خود را کنترل کنید

* از نور بیش از حد خورشید دوری کنید

*  از روغن رزماری استفاده کنید

* شوره سر را کنترل کنید

* از سرکه سیب استفاده کنید

 

 

روغن های مناسب پوست سر

 

* روغن بادام

یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها و لطیف کردن پوست های خشک، روغن بادام است. پروتئین های موجود در این روغن، به بازسازی سطح پوست کمک می کند.

 

*روغن نارگیل

روغن نارگیل کمبود پروتئین موها را تا حدی جبران می کند و موجب ضخیم تر شدن آن ها می شود؛ علاوه بر این، با افزایش رطوبت و آب رسانی موها مانع موخوره  و آسیب دیدگی و شکنندگی آن ها می شود؛ این روغن پوست ریزی کف سر را کاهش می دهد و برای حالت دادن موها هم مفید است. اگر برای از بین بردن شوره ها از این روغن استفاده می کنید، باید حدود دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به طور کامل روی پوست کف سرتان ماساژ دهید البته برای نتیجه بهتر، این کار را هنگام خواب انجام و اجازه دهید تا صبح روی سر شما باقی بماند و صبح کاملاً آب کشی کنید. همچنین برای این که خیلی زود برفک ها و خارش پوست کف سر شما التیام یابد، مقداری آب لیمو را همراه با روغن نارگیل مصرف کنید، شما به راحتی می توانید آب یک لیموترش تازه را در روغن نارگیل بریزید و سپس خوب مخلوط کنید و این مخلوط را به پوست کف سرتان بمالید.

 

 راهنمای استفاده از روغن ها

۱. اول از همه باید با توجه به نیاز موی خود، روغن مناسب را انتخاب کنید.

۲. چند قطره از روغن را کف دست بریزید.

۳. کف دست ها را برای چند ثانیه به هم بمالید تا روغن گرم شود و به طور یکنواخت آن را روی کف سر پخش کنید.

۴. نوک موها را در کف دست بگیرید و کمی به هم بمالید؛ نوک موها معمولاً آسیب پذیرترین قسمت موهاست و بیشتر از همه به مراقبت نیاز دارد.

۵. بار دیگر کمی روغن کف دست های تان بریزید و دست ها را به هم بمالید و روغن را روی ساقه موها بمالید تا ساقه ها حالت بگیرند اما چرب به نظر نرسند؛ پیشنهاد می کنیم اگر موهایتان خیلی خشک نیست، تنها یک بار این کار را انجام دهید.

۶. اگر نمی خواهید روغن روی موها بماند و می خواهید چند ساعت بعد موها را بشویید، کمی نوک انگشت ها را با روغن چرب کنید و آرام کف سر را ماساژ دهید.

۷. برای پخش شدن روغن روی تمام موها، می توانید خیلی آرام برس بکشید؛ اما به هیچ عنوان به موها فشار نیاورید.

 

کدام روغن ها برای کدام موها

روغن های گیاهی مناسب برای موهای خشک: روغن گل مریم، سنبل، گل شمعدانی، رزماری

روغن های گیاهی مناسب برای موهای چرب: اکلیل کوهی، سرو کوهی، مریم گلی، سدر، برگ درخت چای

ریزش مو: رزماری، لیمو، سرو کوهی، گل شمعدانی و نوشیدن دم کرده زنجبیل

موهای آسیب دیده و شکننده: گل بابونه، لیمو، سنبل، گل شمعدانی یا رزماری

  

در زمان استفاده از روغن های گیاهی لازم است از شامپوهای ملایم و خنثی برای شست وشوی موهایتان استفاده کنید. هنگامی که می خواهید موهایتان را شامپو کنید، اگر ۲۰ قطره شامپو استفاده می کنید، لازم است بین ۵ تا ۱۰ قطره نیز  روغن گیاهی اضافه کنید. بهتر است قبل از شامپو کردن موهای خود را ماساژ دهید.

 

منبع: khorasannews.com

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.