تعداد نزدیکان ترامپ که با سفیر سابق روسیه دیدار داشتند، بیش از آن است که تصور می‌شد


تعداد نزدیکان ترامپ که با سفیر سابق روسیه دیدار داشتند، بیش از آن است که تصور می‌شد

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,ترامپ

سفیر سابق روسیه در آمریکا در اشاره به تعداد زیاد افراد نزدیک به ترامپ که پیش از انتخابات آمریکا با او دیدار کرده‌اند، گفته تنها ذکر اسامی آنها بیش از بیست دقیقه(مدت برنامه‌ تلویزیونی که در آن حاضر شده بود) زمان لازم دارد. 

به گزارش ایسنا، سرگئی کیسلیاک، سفیر سابق روسیه در آمریکا در مصاحبه روز چهارشنبه خود که از یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسیه پخش شد، در پاسخ به این سوال که نام هرکسی را که با ترامپ در ارتباط است و چه تلفنی یا حضوری با او صحبت کرده، بگوید، گفت: اول اینکه من اینکار را نمیکنم. دوم، فهرست این افراد بقدری طولانی است که در این ۲۰ دقیقه گفت‌وگو نمی‌گنجد.

 

به نوشته روزنامه نیوزویک، سفیر روس سوال مطرح شده را مورد تمسخر قرار داد و به نظر می‌رسید که کلا آن را به مسخره گرفته باشد.

 

کیسلیاک ۶۷ ساله که از ۲۰۰۸ تا اوت ۲۰۱۷ سفیر روسیه در آمریکا بود، در سپتامبر سال جاری میلادی به عنوان نماینده “موردویا” به مجلس علیای روسیه راه یافت. او  متهم است که دیدارهایی با افراد نزدیک به کمپین انتخاباتی ترامپ داشته که با هدف مداخله بوده است. اخیرا هم جف سشنز، دادستان کل آمریکا در کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر شد. وی در این جلسه تایید کرد که با آقای کیسلیاک دست کم دو بار در جریان کمپین ۲۰۱۶ دیدار داشت.

 

تد لیو، یکی از مقامات دموکرات گفت: این دقیقا برخلاف جوابی است که شما در سوگند در سنای آمریکا اظهار کردید. یا شما به سنا دروغ گفتید یا به مجلس نمایندگان آمریکا.

 

سشنز نیز پاسخ داد: داستان من هرگز تغیر نکرده است. من همیشه راست گفته‌ام.

 

کیسلیاک روز چهارشنبه در صحبت‌هایش در تلویزیون روسیه با کم اهمیت جلوه دادن دیدارش با دادستان کنونی آمریکا گفت: من به شما می‌گویم که نه در دیدار با سشنر و نه با هرکسی دیگری ما از روش‌هایی استفاده نکردیم که الان بخواهیم آن را مخفی کنیم. این هم فقط مربوط به من نمی‌شود. این مساله مربوط به ارتباطات با ما نیست. این جنگی بین مخالفان رئیس جمهوری آمریکا، خود رئیس جمهوری و افراد نزدیک به او است.

 

جدا از سشنز، سایر اعضای کمپین ترامپ، تیم او و دولتش در ماه های اخیر به دلیل ارتباط با آقای کیسلیاک پیش از مراسم تحلیف تحت نظارت و تحقیق قرار گرفته‌اند.

 

مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در فوریه سال جاری میلادی پس از آنکه مشخص شد پیش از مراسم تحلیف ترامپ بابت برداشتن تحریم‌ها علیه روسیه با کیسلیاک و پس از آن با مایک پنس، معاون ترامپ درباره ماهیت این مذاکرات صحبت کرده، از سمتش کناره‌گیری کرد.

 

جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ نیز مکررا با کیسلیاک در جریان دوران انتقال قدرت درباره ایجاد کانالی مخفی میان کاخ سفید و کرملین گفت‌وگو کرده است.

 

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مشخص کردند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که منجر به پیروزی ترامپ شد، دخالت کرده است؛ مساله دخالت در این انتخابات و هرگونه تبانی میان مسکو و تیم ترامپ در حال بررسی است.

 

روسیه هرگونه اتهام را درباره دخالت در این انتخابات و کاخ سفید هم تبانی با کرملین را رد می‌کنند.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.