تشدید گشت و پایش محیط زیست/ ممنوعیت فروش گونه‌های آبزی به‌جز ماهی قرمز


تشدید گشت و پایش محیط زیست/ ممنوعیت فروش گونه‌های آبزی به‌جز ماهی قرمز

  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,محیط زیست شهر تهران
رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: فروش حیواناتی سوسمار، سمندر و لاک‌پشت غیرقانونی است. از این رو گشت و پایش اداره محیط زیست شهر تهران در ایام پیش‌ از نوروز برای پیشگیری از تخلفات، تشدید شده است. 

محمد حسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گونه‌ای که از زیستگاه خود جدا می شود، سرانجام تلخی دارد و محکوم به فنا است،اظهارکرد: مردم از خرید گونه‌های جانوری برای سفره هفت‌سین و نوروز خودداری کنند. هر ساله در روزهای پایانی سال عده‌ای از سودجویان و کسانی که به داشته‌های طبیعی این سرزمین احترام نمی گذارند اقدام به صید و زنده‌گیری غیر مجاز برخی گونه‌های آبزی می‌کنند و آن‌ها را در کنار ماهی قرمز به فروش می‌رسانند.

 

وی ادامه داد: یکی از وظایف اداره محیط زیست پیشگیری، نظارت و در صورت لزوم برخورد با تخلفات مربوط به قاچاق، فروش و عرضه غیر مجاز حیات وحش است. ما پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و از کسانی که در میادین میوه و تره بار اقدام به فروش گونه‌های جانوری می‌کنند خواهشمندیم از این اقدام غیرقانونی که نوعی جرم است و مجازات برای آن تعیین شده است خودداری کنند.

 

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه از همکارانمان درنیروی انتظامی تقاضای همکاری داریم، اظهار کرد: از مردم می خواهیم از خرید گونه های آبزی و جانوری در ایام پیش از نوروز خودداری کنند و به این بازار رونق ندهند و درصورت مشاهده فروش آبزیان نیز با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند و به مسئولان محیط زیست اطلاع دهند.

 

به گزارش ایسنا،  به استناد بند ج ماده ۱۰ قانون شکار و صید حمل ، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم است و مجازات آن جزای نقدی از یکصدهزار تا یک میلیون ریال یا حبس از یک ماه تا شش ماه تعیین شده و ضرر و زیان بابت هر سمندر لرستانی ، مارآبی و لاک پشت بر اساس مصوبه سال ۹۴ شورای عالی حفاظت محیط زیست ۳ میلیون ریال است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.