تسلیحات ارسالی محرمانه آمریکا برای معارضان سوری به داعش رسیده است


تسلیحات ارسالی محرمانه آمریکا برای معارضان سوری به داعش رسیده است

اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و داعش

نتایج پژوهش جدید سفارش اتحادیه اروپا و دولت آلمان نشان می‌دهد تسلیحاتی که آمریکا محرمانه برای معارضان سوری خریداری کرده، به دست تروریست‌های داعش رسیده است.

به گزارش فارس، نتایج تحقیقات جدیدی که امروز پنج‌شنبه منتشر شده نشان می‌دهد که تسلیحات پیشرفته‌ای که ارتش آمریکا به صورت محرمانه در اختیار معارضان مسلح سوری قرار داده بلافاصله به دست تروریست‌های داعش رسیده است.

 

بنا بر گزارش روزنامه «یو اس ای تودی»، این بررسی نشان می‌دهد که مالکیت این تسلیحات پیشرفته توسط نیروهای داعش یک تهدید برای نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکاست که هنوز در سوریه و عراق هستند.

 

بر اساس این گزارش، این تسلیحات شامل تجهیزات ضدتانکی می‌شود که توسط آمریکا خریداری شده و در نهایت ظرف کمتر از دوماه بعد از خروج از کارخانه به دست تروریست‌های داعش رسیده است.

 

این پژوهش توسط موسسه پژوهشی تسلیحات جنگی که ردیابی محموله‌های تسلیحاتی را برعهده دارد انجام گرفته است. بودجه این پژوهش توسط اتحادیه اروپا و دولت آلمان تأمین شده است.

 

در این تحقیقات، ۴۰ هزار قبضه اسلحه و دیگر تجهیزات نظامی بدست آمده از گروه تروریستی داعش طی سه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در این پژوهش مشخص نشده است که آیا این تسلیحات در میدان جنگ توسط نیروهای داعش به غنیمت گرفته شده و یا گروه‌های معارض سوری این تسلیحات را به این گروه تروریستی فروخته و یا بدون گرفتن هزینه‌ای آنها را دراختیارشان قرار داده‌اند.

 

بنا بر این گزارش، مدت‌های طولانی است که این موضوع که حجم زیادی از تسلیحاتی آمریکایی در اختیار داعش قرار گرفته مشخص شده است اما این پژوهش جدید سوالاتی را درباره یک منبع متفاوت برای این تسلیحات مطرح کرده است: تسلیحاتی که محرمانه برای معارضان مصلح سوریه که در حال جنگ با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه بوده‌اند، ارسال شده است.

 

بر اساس این گزارش، این برنامه محرمانه سیا در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط دولت «باراک اوباما» آغاز شد و دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که به این برنامه خاتمه داده است. عربستان سعودی که همچون آمریکا به شدت مخالف دولت اسد است نیز تسلیحاتی را برای گروه‌های معارض سوری فراهم می‌کرده است.

 

بنا بر گزارش روزنامه «یو اس ای تودی»، سیا در تماس‌های اولیه از اظهارنظر درباره نتیجه این پژوهش خودداری کرده است.

 

بر اساس نتایج این پژوهش جدید، اغلب تسلیحاتی که محرمانه در اختیار گروه‌های معارض سوری قرار گرفته است توسط آمریکا و عربستان سعودی در اروپای شرقی خریداری شده است و دولت آمریکا با شرکت‌های خصوصی که این خریدها را خارج از این کشور انجام داده‌اند قرارداد امضا کرده است.

 

این پژوهش تأکید دارد شیوه‌ای که دولت آمریکا برای خرید این تسلیحات استفاده کرده نگرانی‌های بسیاری را درباره کنترل فروش تسلیحات بوجود آورده است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.