ترک های پوستی در بارداری، ژنتیکی هستند؟

ترک های پوستی در بارداری، ژنتیکی هستند؟

ترک های پوستی در بارداری، ژنتیکی هستند؟

درمان ترک های پوستی در بارداری

حمل یک جنین سنگین وزن و بزرگ می تواند احتمال ایجاد ترک های پوستی را بیشتر کند

 

آیا امکان جلوگیری از ترک های پوستی در بارداری وجود دارد؟ آیا درمان این ترک های پوستی موفقیت آمیز است؟ ممکن است با دیدن خطوط سفید بر روی شکم در طول بارداری تعجب کنید و این مورد امکان دارد سبب کاهش اعتماد به نفس و احساس ناامیدی درفرد شود. ولی تغییرات پوستی در بارداری و تغییرات بدن در بارداری از موارد غیر قابل اجتناب هستند.

اکثر زنان از بزرگ شدن شکم شان احساس غرور می کنند، ولی از این ترک های پوستی راضی نیستند. فرد ممکن است به این فکر بیفتد که پس از زایمان شکمش به چه شکلی در می آید و آیا این خطوط از بین می روند یا خیر. این ترک های پوستی تنها در شکم اتفاق نیفتاده و در ناحیه باسن نیز قابل رویت هستند.

دلایل ایجاد ترک های پوستی
از جمله دلایل ایجاد ترک های پوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 -ترک های پوستی ژنتیکی هستند. در صورتی که یکی از اعضای خانواده تان مثل خواهر یا مادر یا خاله یا عمه تان این مورد را در زمان بارداری شان تجربه کرده باشند، به احتمال زیادی شما نیز در بارداری دچار ترک های پوستی می شوید.

  -سن نیز یکی از فاکتور های ایجاد ترک های پوستی است. در صورتی که فرد در سنین نوجوانی باردار شود، به احتمال بیشتری این مورد برایش پیش می آید.

– در صورتی که مقدار زیادی اضافه وزن در مدت کمی داشته باشید، دچار ترک های پوستی می شوید.

 -حمل یک جنین سنگین وزن و بزرگ می تواند احتمال ایجاد ترک های پوستی را بیشتر کند.

 -در صورتی که فرد قبل از بارداری دچار ترک های پوستی در ناحیه باسن و سینه های خود شود، احتمال بیشتری وجود دارد که در حین بارداری نیز به این ترک ها دچار شود.

آیا امکان جلوگیری از ترک های پوستی در بارداری وجود دارد؟  مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره ۳۳ ۸۱ ۳۵ ۰۲۱۴۴ و ۵۰ ۳۵ ۳۵ ۰۲۱۴۴ تماس بگیرید.
 
جلوگیری از ترک های پوستی بارداری
این ترک های پوستی مضر نبوده و سلامت مادر و جنین را به خطر نمی اندازند، با این حال بر اعتماد به نفس فرد تاثیر می گذارند. در اکثر مواقع این ترک های پوستی دائمی بوده و از بین نمی روند ولی راه هایی وجود دارد که به کوچکتر شدن آنها و بهبود ظاهرشان کمک کند:

 -روند افزایش وزن خود را کنترل کنید و افزایش وزن ناگهانی نداشته باشید.

 -از غذاهای فراوری شده و با چربی بالا پرهیز کنید. این غذاها موجب تجمع آب در بدن می شوند. از یک رژیم غذایی سالم و متعادل بهره گیرید.

 -آب همیشه مفید است. حداقل ۸ لیوان آب در روز بنوشید. با هیدراته نگاه داشتن بدن، از شکستن بافت زیر پوست پیشگیری می شود.

 -مثبت اندیش باشید. زمانی که این ترک ها نمایان شوند، دیگر از بین رفتن کامل آنها امکان پذیر نیست. به این ترک ها خیلی فکر نکیند. به آنها به دید هزینه ای برای دیدن فرزند زیبایتان نگاه کنید.

-ورزش های سبک و ورزش مناسب در بارداری می تواند به کاهش احتمال بروز این ترک ها کمک کند.

-روغن زیتون که حاوی مقدار زیادی ویتامین E می باشد، برای خاصیت کشسانی پوست خیلی مفید است. شب ها قبل از خواب آن را روی شکمتان بمالید.

  -آب لیمو یک سفید کننده طبیعی می باشد. هر روز روی ناحیه ی مورد نظر مالیده و ۱۰ دقیقه صبر کرده و سپس بشورید. این کار را می توانید هر روز تکرار کنید.

 -آلوورا برای آفتاب سوختگی و ترک های پوستی بسیار مناسب است. بر روی ناحیه مالیده و باقی مانده آن را بعد از ۱۵ دقیقه پاک کنید.

این ترک های پوستی آزاردهنده هستند ولی حتماً باید مراقب باشید که راهکارهایی را که امتحان می کنید برای جنین خطرناک نباشند.

 

منبع: niniban.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.