ترکیه هم دو وزیر آمریکا را تحریم کرد

ترکیه هم دو وزیر آمریکا را تحریم کرد

ترکیه هم دو وزیر آمریکا را تحریم کرد

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رئیس‌جمهوری ترکیه گفته است که کشورش دارایی‌های وزرای دادگستری و کشور آمریکا در ترکیه را مسدود می‌کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این صحبت‌ها از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در پی اقدامات صورت گرفته از سوی دولت واشنگتن به دلیل بازداشت یک کشیش آمریکایی توسط دولت ترکیه مطرح شده است.

 

رجب طیب اردوغان گفته است که به دنبال مسدود کردن اموال و دارایی‌های وزرای دادگستری و کشور آمریکاست و ادامه داد: اقدامات صورت گرفته از سوی واشنگتن برای یک شریک استراتژیک مناسب نیست و این اقدام برای ترکیه بی احترامی محسوب می‌شود.

 

آمریکا در چند روز گذشته وزیر کشور و وزیر دادگستری ترکیه را تحریم کرد.

 

این اقدام دولت آمریکا در پی رد درخواست واشنگتن از سوی ترکیه درخصوص آزاد کردن اندرو برانسون، کشیش آمریکایی زندانی شده در این کشور صورت گرفت.

 

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: سلیمان سویلو، وزیر کشور و عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه از این رو تحریم شده‌اند که در جریان دستگیری و حبس این کشیش آمریکایی نقش مهمی داشته‌اند.

 

رئیس جمهوری ترکیه همچنین خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت که او به دنبال خراب کردن اوضاع است و گزارش های مرتبط به این کشیش و پرونده مهمت هاکان آتیلا، معاون مدیر کل “هالک بانک” را مورد انتقاد قرار داد؛ این معاون به اتهام دور زدن تحریم های ایران از سوی آمریکا به ۳۲ ماه حبس محکوم شده است.

 

اردوغان ادامه داد: ما هر آنچه را که قانون در پرونده این کشیش ملزم کرده، انجام دادیم. با دستگیری معاون مدیرکل هالک بانک به دنبال تبادل زندانی با ما نباشید.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.