ترکیه نیز به تصویب قانون جدید در پارلمان رژیم‌صهیونیستی واکنش نشان داد

ترکیه نیز به تصویب قانون جدید در پارلمان رژیم‌صهیونیستی واکنش نشان داد

ترکیه نیز به تصویب قانون جدید در پارلمان رژیم‌صهیونیستی واکنش نشان داد

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,
وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای تصویب قانون ‘کشور یهود’ از سوی مجلس رژیم صهیونیستی را مغایر با اصول و قوانین بین‌المللی و ناقض حقوق مردم فلسطین ارزیابی کرده و این اقدام را محکوم کرد.

 به گزارش ایرنا ؛در این بیانیه عنوان شده اشت: جامعه جهانی اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در این قانون را به رسمیت نمی شناسد.

 

در این بیانیه همچنین اختصاص حق تعیین سرنوشت تنها برای یهودیان ‘قانون ما قبل تاریخ’ و حاصل تفکر تبعیض آمیز ارزیابی شده است.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: ‘جامعه جهانی باید واکنش مناسبی به این قانون که توجیهی برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی دولت اسرائیل و همچنین تلاشی برای از بین بردن راه حل دو دولت است، نشان دهد.’

 

همچنین ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تصویب قانون ‘کشور یهود’ را محکوم کرد و گفت: پذیرش این اقدام نژادپرستانه که به معنی تلاش برای پاکسازی فلسطینی ها از سرزمین خود به شکل فیزیکی و با ابزارهای قانونی است، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

کالین تصریح کرده است: جامعه جهانی را به واکنش در خصوص این بی عدالتی که در برابر دیدگان جهانیان انجام شده است، فرا می خوانیم.

 

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین اعلام کرده است: بار دیگر بر عزم ترکیه برای دفاع از حقوق مردم دوست و برادر خود فلسطین از قوانین بین المللی تاکید می کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، فوآد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه نیز با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود تصویب قانون ‘کشور یهود’ در مجلس رژیم صهیونیستی را اقدامی غیرقانونی خوانده و بر عدم پذیرش آن تاکید کرد.

 

بنا به این گزارش، اوکتای اظهار کرد: چنین قانونی از طرف جمهوری ترکیه پذیرفته نخواهد شد چرا که ترکیه قدس را پایتخت فلسطین می داند و چنین نیز خواهد ماند.

 

وی در پیام خود نوشته است: ‘پارلمان اسرائیل با انکار حقوق اساسی و آزادی، با تصویب قانون ‘کشور یهود’ اصول بنیادین قوانین بین المللی را خدشه دار کرده و چنین قانونی از طرف ترکیه پذیرفته نیست.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.