ترکیه نیروهای مردمی ارتش سوریه را در نزدیکی عفرین هدف قرار داد


ترکیه نیروهای مردمی ارتش سوریه را در نزدیکی عفرین هدف قرار داد

اخبار,اخبار بین الملل,جنگنده

ارتش ترکیه مواضع کاروان نیروهای مردمی وابسته به ارتش سوریه ر ا در نزدیکی شهر «مارع» هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داد.

به گزارش فارس، رسانه‌های سوری از حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه علیه نیروهای مردمی وابسته به ارتش سوریه که قصد ورود به منطقه عفرین را داشتند، خبر می‌دهند.

 

هنوز ساعتی از ورود نیروهای مردمی ارتش سوریه به منطقه عفرین نگذشته است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که ارتش ترکیه از داخل خاک این کشور مواضع این نیروها را در اطراف شهر «مارع» هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

 

رسانه‌های وابسته به مخالفان دولت سوریه نیز می‌گویند  همزمان با انتشار خبر حرکت نیروهای مردمی سوریه به عفرین، هواپیماهای شناسایی ترکیه ستون نیروهای مردمی سوریه را رصد کرده و جنگنده‌های ترکیه نیز به مواضع نزدیک آن‌ها حملاتی داشته‌اند.

 

هنوز از خسارت‌ها و تلفات احتمالی این حملات ترکیه خبری منتشر نشده است.

 

رسانه‌های خبری مانند شبکه المیادین، خبرگزرای سانا و گروه اطلاع رسانی «الاعلام الحربی» لبنان ساعتی پیش از ورود نیروهای مردمی سوریه به منطقه عفرین از سمت حلب خبر دادند.

 

شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» نیز اعلام کردند که ارتش سوریه به درخواست این شبه نظامیان جهت دفاع از اهالی منطقه عفرین در برابر ترکیه، وارد این منطقه شده‌ است.

 

سخنگوی شبه نظامیان کُرد سوریه دیروز دوشنبه اعلام کرده بود که توافقی میان این نیروها و ارتش سوریه برای ورود به عفرین امضا نشده اما از ارتش دعوت شده تا در عفرین حلب مستقر شود.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.