تردید رئیس سیا نسبت به مذاکرات دو کره


تردید رئیس سیا نسبت به مذاکرات دو کره

  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , رئیس سیا

رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا “سیا” نسبت به برگزاری مذاکرات میان دو کره و اینکه این روند موضع کره‌شمالی را درباره برنامه‌های اتمی‌اش تغییر دهد، ابراز تردید کرد.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، کره جنوبی و کره شمالی قرار است درباره بازی‌های المپیک زمستانی که ماه آتی میلادی در سئول برگزار می‌شود مذاکراتی را برگزار کنند.

 

مایک پامپئو، مدیر سیا در مصاحبه خود با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: به پیشنهاد مذاکرات میان دو کره امیدوار هستم اما تاریخ نشان داده که چنین مذاکراتی “ساختگی” است و بعید است تغییرات درستی در دیدگاه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ایجاد شود چون اون به اقداماتش در دستیابی به ظرفیت‌های اتمی ادامه می‌دهد و به گفته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این مساله قابل قبول نیست.

 

کره جنوبی به همسایه شمالی خود پیشنهاد داده تافردا سه شنبه ۹ ژانویه مذاکراتی برگزار کنند و این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که رهبر کره شمالی تمایل خود را برای اعزام وزرشکاران این کشور به بازی المپیک زمستانی در کره جنوبی که قرار است از ۹ تا ۲۵ فوریه برگزار شود، ابراز کرد.

 

پامپئو همچنین گفت که توئیت‌های مناقشه برانگیز ترامپ کاملا واضح بودند.

 

مدیر سیا همچنین در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: ما از کره شمالی می‌خواهیم که این توئیت‌ها را جدی بگیرد. ما به دنبال حل این مساله هستیم و می‌دانیم که راه‌حل‌های دیپلماتیک بهترین پاسخ هستند اما دولت ترامپ آماده است تا هرآنچه را که لازم است برای تضمین امنیت مردم آمریکا در مقابل تسلیحات اتمی کره شمالی انجام دهد. توئیت‌های ترامپ براساس سیاست آمریکا است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.