ترامپ: ۹۰ درصد سلاح های اتمی در اختیار روسیه و آمریکا است

ترامپ: ۹۰ درصد سلاح های اتمی در اختیار روسیه و آمریکا است

ترامپ: ۹۰ درصد سلاح های اتمی در اختیار روسیه و آمریکا است

اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و پوتین

رئیس جمهوری آمریکا در ابتدای دیدار با رئیس جمهوری روسیه، خطاب به خبرنگاران اذعان کرد: ۹۰ درصد سلاح های اتمی جهان در اختیار واشنگتن و مسکو قرار دارد. این قدرت منفی است و مثبت نیست.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ روز دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند افزود: آمریکا وروسیه دو قدرت بزرگ جهانی هستند و حدود ۹۰ درصد سلاح های اتمی جهان در اختیار آنها است و این چیز خوبی نیست. باید در این رابطه کاری انجام دهیم و گفت وگو کنیم.

 

وی گفت: در این ملاقات با پوتین در مورد مسائل مختلفی از تجاری تا نظامی به گفت و گو خواهیم پرداخت. 

 

ترامپ برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ و بازی های خوب تیم ملی روسیه را به همتای روس خود تبریک گفت و اضافه کرد : در باره بسیاری دیگر از مسائل از جمله هسته ای تا موشکی و اندکی نیز در باره چین به بحث و گفت وگو می پردازیم. 

 

ترامپ به این موضوع اشاره کرد که روابط دو کشور سالهاست که خوب نبوده و ابراز امیدواری کرد که روابط فوق العاده ای بین روسیه و آمریکا برقرار شود.

 

وی اضافه کرد: شاید شنیده باشید که گفته ام همراه شدن با روسیه امر خوبی است نه امر بدی. 

 

رئیس جمهوری روسیه نیز در ابتدای این دیدار با قدردانی از فنلاند برای میزبانی این نشست گفت: زمان آن فرا رسیده است تا به روشی اساسی در باره روابط مان (مسکو – واشنگتن) و «نقاط مشکل دار جهان» مذاکره کنیم.

 

پوتین بابیان اینکه بین ماتماس های دائمی جریان دارد، اظهار داشت: چندبار تماس تلفنی داشته و چندین بار نیز در برنامه های مختلف بین المللی با یکدیگر دیدار کردیم.

 

گفت وگوی روسای جمهوری روسیه و آمریکا پس از حدود ۵ دقیقه در حضور خبرنگاران، با خروج آنها از سالن برگزاری دیدار پشت درهای بسته ادامه دارد. 

 

پیش بینی تحلیلگران و رسانه های غربی از جمله سی ان ان آن است که دیدار پوتین و ترامپ با توجه به تاخیر نیم ساعته در برگزاری آن به رغم زمان از پیش تعیین شده، حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت به طول انجامد و موضوعاتی مانند اوکراین، روسیه، سلاح های اتمی و تحریم های آمریکا علیه روسیه از جمله محور مذاکرات طرفین خواهد بود.

 

انتظار می رود دو طرف در باره احتمال تمدید یا گسترش پیمان کنترل تسلیحاتی امضا شده در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا موسوم به نیو استارت نیز مذاکره کنند. مهلت این پیمان در سال ۲۰۲۱ پایان می یابد و کاهش تسلیحات هسته ای هر دو کشور را هدف قرار می دهد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.