ترامپ در هفته‌های آینده از "طرح صلح" خود برای فلسطین رونمایی می‌کند


ترامپ در هفته‌های آینده از "طرح صلح" خود برای فلسطین رونمایی می‌کند

  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین معتقدند که کاخ سفید در هفته‌های آینده و در پی فشارهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی “طرح صلح” خود را برای مناقشه فلسطین ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه هاآرتص، در حالی که فلسطینی‌ها همچنان از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای منتقل کردن سفارتخانه کشورش از شهر تل‌آویو به قدس خشمگین هستند، یک مقام فلسطینی به روزنامه هاآرتص گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین طرح ترامپ را رد خواهد کرد و به این ترتیب ممکن است نتانیاهو و ترامپ فلسطینی‌ها را به عنوان یک مانع بر سر راه صلح نشان دهند.

 

این مقام فلسطینی بلندپایه که اخیرا با دیپلمات‌های غربی دیدار داشته به روزنامه هاآرتص گفت: اطلاعات رسیده به فلسطینی‌ها نشان می‌دهد که اسرائیل دولت دونالد ترامپ را تحت فشار قرار می‌دهد تا هرچه سریع‌تر طرح صلح خود را ارائه کند.

 

او گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین این طرح را نخواهد پذیرفت و رد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: ما می‌دانیم که نتانیاهو در حال حاضر تحت فشار قرار دارد و ممکن است به دلیل بحران داخلی در اسرائیل تقاضای انتخابات زودهنگام بدهد. بنابراین این مهم است که حوزه دیپلماتیک به ویژه در ارتباط با فلسطینی‌ها امروز در دستورکار نباشد و اینکه فلسطینی‌ها و محمود عباس به عنوان طرف‌هایی که صلح را رد می‌کنند جلوه داده شوند و این‌بار با حمایت آمریکا برچسب “عدم شراکت” به آنها زده شود.

 

اخیرا یک سند مفصل تهیه شده از سوی صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها که به شورای انقلابی حزب فتح ارائه شد، تاکید کرد: اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل آغاز مرحله جدیدی در سیاست آمریکا نسبت به فرایند صلح است که از آن به عنوان مرحله دیکته کردن یاد می‌شود.

 

عریقات نوشت: در این مرحله هرکسی که صلح بخواهد باید دیکته‌های آمریکا را بپذیرد و هرکسی که با آن مخالف باشد به عنوان یک سازمان تروریستی رادیکال که باید با آن جنگید جلوه داده خواهد شد.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.