ترامپ: "جنگ‌های بی‌پایان" آمریکا "پایانی باشکوه" خواهند داشت!


ترامپ: "جنگ‌های بی‌پایان" آمریکا "پایانی باشکوه" خواهند داشت!

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی تاکید کرد جنگ‌های”بی‌پایان” کشورش در نهایت به پایانی “باشکوه” خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: “جنگ‌های بی پایان، به‌ویژه آن‌هایی که از سر قضاوت‌های نادرست چندین سال پیش آغاز شد و آن جنگ‌هایی که ما کمک مالی یا نظامی اندکی از جانب کشورهای ثروتمندی که به شدت از اقدامات ما بهره‌مند می‌شوند، دریافت می‌کنیم، در نهایت به پایانی باشکوه خواهد رسید.”

 

توئیت ترامپ در شرایطی منتشر می‌شود که اخیرا گزارش‌ شد نظامیان آمریکایی آنطور که رئیس جمهور مدعی شده  چندان نزدیک به خروج از سوریه نیستند.  

 

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا یکشنبه در مصاحبه‌ای گفته بود تا زمانیکه اهداف اصلی از جمله شکست داعش و تضمین ترکیه مبنی بر هدف قرار نگرفتن نیروهای کرد در سوریه محقق نشود، نظامیان آمریکایی در سوریه باقی می‌مانند.

 

نیویورک تایمز گزارش داد، بولتون و سایر مقام‌های کاخ سفید در “پشت پرده” برای کاستن از تاثیر دستور ماه گذشته رئیس‌جمهوری آمریکا برای خارج کردن ۲۰۰۰ نظامی از سوریه کار می‌کنند. با این حال ترامپ تاکید دارد هرگز زمانبندی دقیقی درباره تاریخ خروج نظامیان کشورش ارائه نکرده است اما توئیت ماه دسامبر او زنگ هشدار را برای قانونگذاران دموکرات و حتی جمهوری‌خواهان به صدا درآورد.

 

این در حالی است که از سال ۲۰۱۴ ائتلاف تحت رهبری آمریکا متشکل از بیش از ۷۰ کشور دست به عملیاتهای نظامی و هوایی علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه زده است. عملیاتهای این ائتلاف در عراق با هماهنگی با دولت این کشور صورت می گیرد اما در سوریه بدون موافقت دولت سوریه یا شورای امنیت سازمان ملل انجام می‌شود.

 

برآورد شده در سوریه بالغ بر ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی حضور دارند که شبه نظامیان مورد حمایتشان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه کنترل برخی اراضی برخوردار از ثروتهای طبیعی را در شمال و شمال شرق سوریه در دست دارند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *